Rustdag in Palm Springs

13 september 2015 - Palm Springs, California, Verenigde Staten

Gaaaaaaap. ...ooo..goeie morghu menshu. .

Wat was dat lekker slapen zeg!! En zonder wekker wakker worden was nog leuker!!.

Voor deze keer hadden we de gordijnen ook gesloten zodat de zon ons niet zou wekken,normaal hebben Paul en ik de gordijnen open zolang we niet op de begaande grond slapen.
...Als ik de gordijnen open doe snap ik de uitdrukking :het zonnetje in huis hebben!!..Jezus wat een bak licht geeft die zon hier zeg..
Zodra ik de schuifdeuren open gooi word me meteen duidelijk waarom het hier zo populair is.
Het is uurtje of 9 in de ochtend en de zon is nu al bloedje heet, je kunt niet met blote voeten op het balkon staan zonder je zolen te verbranden.

Paul en ik blijven eerst even lekker op de kamer hangen en wat foto's aan het doorkijken..Daarna nemen we de gok en gaan we naar het zwembad toe, maar eerst even bij Jan en Karen kijken hoe het daar gaat...Die blijven lekker een dagje koel in de airco relaxen.

Bij het zwembad is het uitgestorven...Wij gaan even lekker op de ligbedden relaxen.
Oo dit is pas ECHT vakantie!! Beide zinken we in een complete relax stand.

Na uurtje of 3 zijn we rondom bruin gebraden en is het tijd om ons klaar te maken voor 1 van de hoogte punten van de reis.
De tramway.

De tramway is een kabelgondel naar de top van de berg..totaal een ruime 8700foot...dat is 2.2 kilometer hoog!!!
Normaal gesproken heb ik al hoogtevrees als ik boven op een gouden gids boek sta dus ik ben benieuwd hoe dit gaat..Ik kan altijd omhoog blijven kijken..haha.

Als de gondel eraan komt is het een mooie grote ronde bak met rondom allemaal glas.
Jan waarschuwde me al dat de gondel rond draait als ie naar boven gaat en dat ik beter in het midden kan gaan staan en inderdaad..zodra we loskomen van het pand begint de vloer langzaam rond te draaien..
Ik blijf een beetje rondkijken en voor ik het weet zijn we al dusdanig ver dat ik zonder moeite naar alle kanten kan kijken...wat is dit gaaf....Na een minuut of 20 zijn we bovenaan op 2.2 km hoogte...wauw wat is dit gaaf..en voor het eerst in onze vakantie hebben we een temperatuur die even wat verkoeling brengt...beneden is het namelijk 42 graden in de schaduw en hier boven een heerlijke 24 graden met een verkoelend windje!!

We wandelen wat rond aan de achterkant van het gebouw en schieten wat gave foto's..dan de voorkant van het gebouw. .Het punt waar je dus naar beneden kunt kijken...gaaf hoor!!! Tot ik direct over het hek heen kijk....en in een diepte van een 3 a 4 meter kijk....Direct hoogtevrees!!!

Wat is dit??? 2.2 km naar beneden kijken is gaaf...3 meter hoogte is eng.haha..Ik zit echt raar in elkaar.hahaha.

We gaan hier boven even wat eten ( wat niet voor herhaling vatbaar is) dan kopen we wat souveniertjes en gaan we weer naar beneden...wat een ervaring wat een herinnering!!!

Wat een dag wat een dag.....lekker slapen en morgen verlaten we het mooie, hete, feestelijke en bijzondere Palm Spring
Weer een plek op de landkaart waar Paul en ik terug willen komen.