Las Vegas

22 september 2015 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

LAS VEGAAAAAAAAAAS!!!
Wat een stad, wat een circus, wat een gekte, wat een bezienswaardigheid opzich.
Vanmorgen eerst maar eens lekker beetje uitgeslapen, nou ja...tot 8 uur ofzoiets.
Daarna een ontbijtje genomen in het hotel..Het hotel  is  ZO ENORM groot dat je totaal geen idee hebt hoe het weer buiten is behalve dat je door de ramen in de kamer ziet dat de zon schijnt.

Na het ontbijt gaan Paul en ik even stukje door het hotel heen lopen...er zijn 3 hotels met elkaar verbonden middels gangen..Excalibur aan de ene kant..Luxor in het midden en Mandalay Bay aan de andere kant.
Deze 3 hotels samen hebben eigenlijk alles wat je nodig hebt dus je HOEFT de warmte niet in als je niet wilt. En we besluiten om maar eens te gaan gokken!!! Je bent niet in Vegas geweest als je niet minstens 1 dollar hebt weggegooid in een gokkast toch?
We hebben beide een budget van $40 gesteld als maximum...en trust me...dat heb je wel nodig want anders ben je hier echt snel blut.
De casinos doen er alles aan om mensen te houden en geld op te maken.

Overal mag gedronken en gerookt worden, ja..ook binnen!!! de pinautomaten om extra geld te pinnen staan zo om de 15 meter en alles werkt tegenwoordig met pasjes en bonnetjes dus je hoeft geen kwartjes mee te slepen.

We halen een pasje bij de administratie en ik stop mijn 1e $5 biljet in de automaat.
Na 3 keer op een knop slaan is dat veranderd in $8 dus ik stop meteen...meer winst zal ik vast nooit krijgen.
Paul doet ook een poging maar die is vrij snel door zijn 1e $ 5 heen.

Als we uitgegokt zijn halen we Jan en Karen op van hun kamer en gaan we met de auto naar het MEGA MEGA grote outlet centrum aan de rand van de stad.
Paul en ik mogen beide nog een 5 kilo aan kleren in de koffer erbij kopen en Paul had nog wat spijkerbroeken nodig.
Jan en Karen zitten aan het koffergewicht dus die kunnen niet meer shoppen.
Na 2 winkels hebben Paul en ik het wel weer gezien, we komen misschien later nog wel terug.
We brengen de spulletjes terug naar het hotel en Jan en Paul gaan de auto voltanken.
Die gebruiken we niet meer dus dan is dat klaar om in te leveren als we naar huis gaan.

Ondertussen pak ik mijn koffer vast in voor de terugreis en kom ik tot de ontdekking dat ik mijn nieuwe schoenen kwijt ben die ik in Palm Springs heb gekocht.Das mooi ships...Zeker ergens laten staan en niet gezien tijdens de eindcontrole...Gelukkig waren ze spotgoedkoop.

Na een rustige middagje in en om het hotel slenteren gaan we eten in Excalibur hotel.
En daarna gaan Paul,Jan en ik de strip op..Het is inmiddels mooi donker geworden dus de miljarden ledlampjes en schermen doen hun werk goed.
Zo lopen we langzaam de hele strip af tot we bij het Balagio hotel aankomen.
Hier begint zo de waterfontein show dus daar blijven we even hangen om dat te bekijken en daarna doen we het laatste stukje van de strip.

Maar dat loopt even anders...Zodra de fontein show klaar is voelt Paul zich alles behalve lekker.
Hij trekt wat wittig weg en zijn handen en voeten beginnen te tintelen...een teken van zuurstof tekort.Hoe dat zo ineens ontsaat is ons een raadsel.
Gelukkig hebben Jan en ik allebei EHBO gehad dus Jan zegt ook dat Paul even op de hurken moet gaan zitten..en dat werkt...na een kleine 10 minuten voelt Paul zich weer ietsjes beter en lopen we heel rustig terug naar het hotel. We stoppen eerst even bij een McDonalds om even wat drinken te halen en per seconden gaat het al stukken beter met Paultje.
Tegen de tijd dat we weer terug zijn bij het hotel is hij alweer helemaal opgeknapt en heeft ie alweer praatjes.

Het is inmiddels iets over 12 snachts geworden als we terug zijn bij het hotel en we hebben een behoorlijk stuk gewandeld.... 4.6 kilometer in totaal...
Na even rustig wat gedronken te hebben gaan Paul en ik nog een keertje beneden in het casino kijken en vergokken we nog een paar dollar...en daarna gaan we toch maar terug naar de kamer en lekker slapen..het is inmiddels alweer 2.30 uur.

Morgen de laatste dag....