Terugvlucht

24 september 2015 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Aan alles komt een einde....zo ook aan deze geweldige reis.
Maar we zijn nog lang niet thuis natuurlijk.

Ontbijten doen we vanochtend heel snel, gewoonweg omdat het nog veel te vroeg is om normaal te ontbijten.
Van huis had ik 2 eiwitrepen meegenomen voor dit soort momenten, en dat komt nu goed van pas.

Eerst nog een keertje met die koffers slepen, ze lijken elke dag iets zwaarder geworden te zijn...oja...dat kan wel kloppen met dat shoppen steeds.hahaha.

Met de auto rijden we naar het huurauto station, dat is gelukkig maar 10 minuten rijden vanaf het hotel dus dat is wel lekker..Vanaf hier springen we in een gratis shuttle bus die ons bij vertrekhal 3 afzet.

Als we de koffers inchecken krijgen we ook onze boarding passen en daar is al iets raars aan de hand.
De 1e vlucht die we hebben is van Las Vegas naar Houston en wordt uitgevoerd door United Airlines...Hier gaat alles prima...de boardingpassen worden geprint en we hebben de juiste stoelen.

Maar dan....de volgende boardingpassen zijn voor vluchten HOUSTON-FRANKFURT-AMSTERDAM en allemaal uitgevoerd door Lufthansa...en die boardingpassen komen dus niet.
In plaats daarvan krijgen we een gedrukt papiertje waarop staat dat we in Houston contact moeten opnemen met de lufthansa balie....dat zit me al niet lekker maar ok..kan gebeuren.

De vlucht Las Vegas-Houston verloopt prima. Het is 3 uurtjes vliegen en die vliegen zo voorbij...
Aangekomen op Houston moeten we ons wel haasten want we hebben maar 1.10 uur overstap tijd..en dat is best krap want Houston is een grote luchthaven.
Aangekomen bij de gate vraag ik naar de boardingpassen en  het was geen enkel probleem, de boardingpassen voor de resterende vluchten worden uitgeprint.
De stoelen die ons beloofd waren zijn inmiddels al weg gegeven want tja...u komt zelf zo laat.
hmm sorry?? ik kom uit een andere vlucht muppet!!
Er waren nog wel wat stoelen vrij maar die zouden her en der door het vliegtuig verspreid zitten.
Na enige gemopper en beetje streng overkomen van mij waren er ineens dan toch 4 stoelen bij elkaar...3 op een rij en 1 erachter...prima..doen we die...

Later bleek dit wel lekker te zijn want er waren 2 stoelen achter ons leeg, dus hadden we lekker de ruimte.

De vlucht in de A380 verloopt zelf ook prima, helaas kan ik weer niet slapen terwijl ik mijn ogen amper open kan houden...langzaam begin ik ook hoofdpijn te krijgen maar als ik gewoon mijn ogen sluit zakt dat weer weg...Na 3 films, wat muziek en wat tv kijken zitten we na 9 uurtjes vliegen boven Nederland...Jammer dat een vliegtuig geen stopknopje heeft...we zijn ZO dichtbij..

Het is inmiddels vrijdag als we in Frankfurt aangekomen zijn en hebben we alle tijd...namelijk 3,5 uur overstap tijd...eigenlijk iets teveel maar ja...vanmorgen te weinig, nu te veel..dat heft elkaar op.

Hoewel we in het vliegtuig een lekker ontbijtje hebben gehad nemen Paul en ik toch een lekker marsepein crossaintje...oooo wat zijn die toch lekker.
En dan is het tijd om in te stappen voor de laatste vlucht...althans..dat was de bedoeling.
met 35 minuten vertraging mogen we dan toch aan boort en krijgen we te horen dat de bemaning snel van vliegtuig had moeten ruilen, vandaar de vertraging..kan gebeuren.
Liever vertraging dan problemen. Als het met de koffers maar goed gaat want dat gaat met dit soort dingen nog wel eens fout dan.

Nog binnen het uur na opstijgen word de landing alweer ingezet en voor het we weten staan we op de grond op Schiphol.

De afspraak met onze schipholtaxi is dat wij hun zullen bellen zodra we met koffers klaar staan maar nog voor de paspoort controle belt de chauffeur mij al om te zeggen dat hij gezien heeft dat we geland zijn en dat hij in de hal klaar zal staan...WAUWWW....super netjes!!!

Dan wachten op de bagage....en wachten....en wachten....en nog meer wachten...maar geen koffers te zien van ons...dus ik maar info vragen want blijven staan heeft ook geen zin.
Blijkt dat onze koffers op Houston achter zijn gebleven. Door de snelle overstap tijd hebben ze de koffers niet optijd in kunnen laden maar ze komen met de eerstvolgende vlucht mee naar Nederland, ook weer via Frankfurt.

Wat papieren ingevuld en de koffers worden thuis gestuurd...
Na een taxiritje, waarbij ik mijn ogen amper open kan houden, staan we weer voor onze eigen voordeur in Lelystad.
Paul brengt meteen zijn ouders naar huis zodat die ook lekker thuis zijn en ik zet meteen de verwarming aan in huis..brrrr..
We hebben nog geluk hoorde ik van de buurman want juist deze week is het mooi zonnig weer en niet te koud....nou....ik vind het maar wat koud in huis.

Nadat Paul terug is nemen we eerst een lekker glas drinken en proosten Paul en ik op een bijzonder mooie maar pittige vakantie...Daarna gaan we lekker frietjes eten met bamiblokken en frikandellen en kroketten..hmmmm lekker..we zijn weer thuis.

Diezelfde avond nog krijg ik een berichtje van onze nieuwe Mexicaanse vriend Serge. Ook hij is aangekomen in zijn thuis land en ze zijn van plan om volgend jaar naar Nederland te komen..Nou helemaal leuk als dat zou gebeuren.

Met enige moeite en omkoperij van Paul  red ik het om de hele avond wakker te blijven tot 21.30 uur....Steeds als ik omval smeert Paul me weer een ijsje aan of een glas drinken ofzo..Hij heeft er iets minder moeite mee maar ja..hij heeft ook paar uur in het vliegtuig geslapen.
Eenmaal in bed ben ik echt binnen 4 minuten in dromenland...compleet van de wereld...tot een uurtje of 3.30...dan word ik ineens wakker en ben ik klaar wakker...tot de wekker gaat om de hond op te halen  lig ik een beetje half slapend half wakker in bed te koekeloeren.

Zaterdag gaan we eerst Scooby ophalen van de hondenoppas...Soms mis je je hond ineens maar Esmee heeft ons zo geweldig op de hoogte gehouden met filmpjes en foto's en verhalen dat we geen seconden spijt hadden hem daar onder te brengen...En zo te zien heeft Scooby 1 grote pret vakantie gehad.

Zondag is mijn broer(tje) jarig..dus dat is ook een goede manier om niet aan de jetlag toe te geven...En maandag gaan we beide weer aan het werk.

En zo komt er een einde aan dit hele verslag.
Het heeft me aardig wat uurtjes gekost om alles te typen en fotos erbij te zoeken....maar ik vind het een geweldig naslag werk voor de toekomst.

We hebben zoveel mooie dingen gezien, zoveel bijzondere momenten meegemaakt,
zoveel gelachen maar soms ook minder vrolijke momenten.
Veel momenten van actief bezig zijn, maar soms ook momenten dat de energie gewoon even op was.
1 ding is zeker!! Niemand neemt ons dit ooit nog af en Paul en ik hebben weer een paar bestemmingen op ons verlanglijstje erbij...

Ik wil mijzelf bedanken voor al het type werk en de schitterende foto's en ik hoop er nog vaak naar terug te kijken.

Edwin Nieuwenhuis
Lelystad
[email protected]

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Willy:
    30 september 2015
    hoi Edwin, jij bedankt voor je mooie verslag was leuk om mee te kunnen lezen en foto's te kijken van een super vakantie. En inderdaad jullie hebben wat om terug te kijken. Een logboek is altijd handig. Werk ze beiden en sorry voor de late reactie(verbouwing hier vandaar)
    groetjes
  2. Edwin Nieuwenhuis:
    30 september 2015
    Geen probleem en graag gedaan hoor!!!..
    Leuk dat je meegelezen hebt en steeds gereageerd hebt..daar deed ik het voor!!
    Succes daar met verbouwen...ik ga meer dan 3500 foto's uitzoeken