Hurricane-Las Vegas

21 september 2015 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Ja..en dan zit het rondreis gedeelte van deze reis er bijna op.

Nog 1 route te rijden, nog 1 hotelvoucher.En wel die van LAS VEGAS.

Maar voordat we daar zijn gaan we eerst nog een mooie route rijden door de Valley of Fire...
Dit gebied is zo genoemd omdat , bij de juiste stand van de zon, het net lijkt alsof de bergen vlammen hebben...knal rode,gevlamde stenen springen uit het niks tussen de zwarte stenen vandaan.

Wij besluiten ook om in dit park een koffie pauze te nemen..het is het BLOEDJE heet maar ze hebben mooie overkappingen geplaatst waar je ook kunt bbq-en.

Vanuit hier rijden we onder Las Vegas door want we willen eerst naar de Hoover Dam.
De grootste dam in Amerika, en de dam die heel Las Vegas van stroom voorziet.
Vanaf een nieuwe brug hebben we schitterend uitzicht over de Hoover dam maar ik blijf toch echt wel bij de rand weg..
Daarna rijden we nog even over de dam zelf heen om ook van de andere kant foto's te maken.
Jan en Karen zijn verbaast hoeveel er veranderd is sinds hun hier,21 jaar geleden, geweest zijn.
Alles is veel toeristischer geworden.

Als we uitgekeken zijn rijden we naar Las Vegas toe...Ons hotel is het LUXOR...de grote piramide.
We zijn benieuwd.

Bij binnenkomst ben ik al helemaal verbaast van de inmense grote van het gebouw...NIET NORMAAL zo groot als die ruimte is.
Er zijn binnen geen enkele muren...de hele piramide steunt op de 4 zijkanten..wat een gaaf hotel.
En we zijn niet de enige die dat vinden want er staat me daar een lange rij om in te checken!!! damnd.
Maar we horen al dat dat dagelijks zo is..het hotel is zo groot dat er dagelijks lange rijen staan met nieuwe mensen.

We krijgen kamers op de 19e verdieping...dat is wel cool..dan hebben we leuk uitzicht, helaas niet over de strip want die kamers zijn weer stukje duurder.

Zodra de koffers op de kamers staan lopen Paul en ik nog een keer dat pokke eind naar de auto om de laatste spulletjes op te halen en dan gaan we eerst even relaxen voordat we gaan eten.

We eten bij Johnny Rocket's  in het naast gelegen Excalibur hotel.
Helaas is dit niet echt een dinner maar meer een McDonals achtige Rockets...dat is wel een beetje jammer...

Nadat we weer rustig terug gewandeld zijn naar ons eigen hotel is het weer genoeg geweest voor vandaag...we duiken ons bed in en binnen paar tellen zijn we in dromenland.