Panguitch - Zion canyon- Hurricane

20 september 2015 - Hurricane, Utah, Verenigde Staten

Omdat het de laatste dag is dat we naar een Nationale park toegaan heb ik een zeer fraaie route uitgezocht via diverse schitterende bergweiden. ..qua bergwegen de allermooiste route van deze vakantie.

We starten door Dixie national forest...en als we goed en wel in het park zijn knallen ons de herfstkleuren ineens om de oren...Wat een gave kleuren heeft de natuur weer voor ons petto. Het is ook hier dat we het hoogste bergpunt van onze vakantie bereiken..10.120 foto, dat is 3.08 kilometer.

Aangezien ik vandaag wederom rij is Paul de navigator....en zodoende stuurt hij me de verkeerde kant op en na een mooie bergroute komen we uit op de snelweg....shit...terugrijden en de juiste afslag nemen gaat ons zeker 3 uur kosten.
Dan maar niet de mooiste bergroute van de vakantie rijden en via de snelweg verder rijden...Ik ben er wel even knap shagerijnig om...maar na zoveel 100den kilometers gereden te hebben deze vakantie, had ik beter moeten weten om Paul niet te laten navigeren...die jongen verdwaalt nog in zijn eigen achtertuin. Hahaha.

We rijden naar Zion canyon en parkeren de auto bij het park...we hebben geluk want er komt net een plekje vrij, anders hadden we veel verder moeten parkeren...en dat betekend een heel eind lopen.

We nemen de shuttle bus tot helemaal achter in de canyon en daar gaan we een klein stukje wandelen over de bodem van de canyon..
Deze canyon loopt heel ver door tot je op het laatst alleen door het water kunt lopen.
Dat brengt veel gevaren met zich mee.
3 dagen geleden zijn in die diepe canyon 18 mensen om het leven gekomen door een vloedgolf.

Als het 80 km verderop hard regent stroomt al het water deze canyon in, met het gevolg dat al dat water door deze zeer nauwe canyon moet en dan tot wel 2 meter hoge vloedgolven kan geven.
Ondanks vele waarschuwingen waren deze 18 mensen toch gaan wandelen die dag...dom dom dom..maar als we er lopen geeft het wel een indruk.

We gaan weer terug naar de shuttle bus want de temperatuur is weer zeer hoog opgelopen. En bij een hotel in het midden van de canyon stappen we weer uit om wat te eten te halen en veel te drinken.

En dan is het energie niveau echt helemaal weg...
Ik loop vast vooruit om de auto airco aan te slingeren en de rest sleept zich met moeite naar de auto...a aaa gehaald!!! Lekker een koele auto!!

Dan rijden we rustig aan de laatste 30 minuten van vandaag naar ons volgende hotel in de plaatst Hurricane.

We duiken eerst de kamers in om wat te drinken en even bij te komen en pas na 2 uurtjes besluiten we om iets verderop naar wederom een Walmart supercenter te gaan..

Als we terug komen gaan we bij de Burger king op de parkeerplaats van het hotel wat eten en dan is de dag voorbij...

Morgen onze laatste dag van het reis gedeelte...we gaan naar LAS VEGAS!!!

1. Evert Nieuwenhuis:
    25 september 2015
    Jammer dat jullie niet die mooie bergroute konden rijden.
    Maar ik vindt het heel verstandig datjullie niet te ver de canyon zijn ingegaan.
  2. Willy:
    30 september 2015
    Hoi Edwin,
    val Paul niet af met verkeerd kaartlezen. Heeft een voordeel wist je dat, je ziet meer van de omgeving anders had je dit nooit gezien. Trouwens de benzine is daar mooi goedkoop. groetjes
    willy
  3. Edwin Nieuwenhuis:
    30 september 2015
    Tante Willy...Dit stuk hadden we zoiezo wel gezien..daarna ging het de verkeerde kant op...maar ach...goed excuus om nog een keertje terug te gaan..niet dan??? En ja..benzine is daar erg goedkoop...omgerekend is het ongeveer €0.70 per liter...Dus daar kun je nog eens een stukje van rijden dan.hahah.