Monument valley

17 september 2015 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Monument valley.

21 jaar geleden hebben Jan en Karen een verkorte versie van deze reis gedaan.
Ze hebben toen geen tijd gehad om Monument Valley te bekijken dus natuurlijk plakken we die erin.

Na het ontbijt vertrekken we voor een 2 uur durende rit naar Monument Valley.
Jan gaat rijden dus ik kruip voor de verandering eens op 1 van de achterstoelen...lekker achterover liggend pak ik de telefoon om wat verslagen te typen..af en toe even de oogjes dicht  ( slapen kan ik helaas niet in bewegend voertuig)...heeeerlijk hier achterin.
1 dagje niet hoeven te rijden of navigeren.

Aangekomen bij monument valley moeten we natuurlijk entree betalen want dit is Indianen gebied en die doen niet mee met onze landelijke parkpas..die Indianen zijn ook niet gek!!..Eerst even naar het toilet en dan door het winkeltje weer naar buiten.
Paul en ik merken al na 3 minuten dat die Indianen de boel goed belazeren.
Producten die we al 3 dagen overal tegen komen in souveniers shops, zijn hier ook te koop...maar dan wel 60 tot 80% duurder.

Ook Jan en Karen zijn er snel achter en we besluiten om weer naar de auto te gaan om de "17 Mile drive" te gaan rijden.
Dat is een onverharde zandweg die tussen alle rotsblokken van Monument Valley loopt. Paul kruipt achter het stuur en als we de parkeerplaats afrijden en de zandweg op zien we pas hoe slecht de weg echt is...we schudden elke kant op en Paul moet aardig sturen om geen schade te rijden aan de auto.
We zijn immers ook niet verzekerd op een zandweg.

Na 4 minuten slingeren en hobbelen duiken we de 1e de beste parkeerplaats op waar wat lokale indianen sieraden verkopen..stuk goedkoper dan binnen..

Jan en Karen snuffelen wat rond terwijl Paul en ik overleggen wat we gaan doen.
Als Paul en ik alleen waren geweest en een andere type auto gehad hadden we wel doorgereden maar na wat panische gezichten gezien te hebben, en geen zin in autoschade,keren we om en rijden we weer hobbelend terug.

Op de veilige parkeerplaats nemen we een koffie en ons ,vanmorgen gekochte, Subway broodje.
En daarna besluiten we om maar weer terug te rijden naar ons hotel in Page.

Monument Valley valt Paul en mij zwaar tegen...Ja. .Het is indrukwekkend te zien maar...thats it...Maar we kunnen hem nu wel doorstrepen op ons lijstje...Bin there, done that, did NOT buy the T-shirt.

Het is inmiddels al weer eind van de middag als we terug komen in het hotel, we besluiten even  bij de Walmart wat boodschappen te doen en dan gaan we ergens eten.

En dan een avondje lekker niks doen en op tijd slapen... ( dat is voor Paul en mij dus uurtje of 2 snachts)

Morgen een, hopelijk, bijzondere dag...Antilope Canyon...