Grand Canyon-Horseshoebend-Page

16 september 2015 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Gisteren hebben we zo'n geweldig ervaring gehad boven de Grand Canyon dat we daar vandaag nog van nagenieten.

Na ons ontbijtje is het alweer tijd om de koffers in te laden want we gaan door naar de plaats PAGE.

Maar voordat we de Grand Canyon gaan verlaten hebben we eerst nog een heel stuk te rijden langs de randen van de Canyon.

Overal waar we kunnen stoppen we om te genieten van het uitzicht en hoe stom het ook klinkt, op elke plek ziet de Canyon er anders uit.
Omdat het 2 dagen geleden hier heeft geregend zijn de planten en bomen mooi groen geworden en niet zo dor en droog zoals we veel gezien hebben hier.

Terwijl we van de ene mooie plek naar de andere rijden zien we zowaar de 1e regendruppels van deze vakantie op de raam....Tegen de tijd dat Paul de ruitenwissers heeft gevonden is het ook alweer voorbij...

We draaien de volgende parkeerplaats op en als we net buiten de auto staan komt het ineens met vakken tegelijk naar beneden ..REGEN!!!! WARME REGEN...das ook voor het eerst deze vakantie.

90% van de regendruppels is al verdampt voordat het goed en wel op de hete grond is gevallen..en na nog geen 10 minuten is het weer helemaal over...
Na 15 minuten foto's maken gaan we terug naar de auto en is de hele straat alweer kurkdroog.

Als laatste stop van de Grand Canyon hebben we watchtower  ( uitkijktoren), hier kopen we wat lunchbroodjes die we opeten in de auto. En dan nemen we afscheid van de Grand Canyon..
Een ontmoeting die we NOOIT NOOIT meer zullen vergeten.

Dan gaan we onderweg naar Page..Een plaats waar we 3 nachten zullen blijven.
Onderweg komen we de mooiste natuurgebied tegen...Midden in de weilanden grote gaten van enkele tientallen meters diep. Of orange/rode bergen die we op en af gaan...erg mooi allemaal.

Net voor Page is een beroemde plek genaamd Horseshoe-bend  (hoefijzer-bocht)
Hier neemt de Colorado rivier een mooie bocht die vanaf boven te zien is.
Een meter of 400 onder je!!!

Vanaf de parkeerplaats is het een meter of 500 omhoog lopen door los zand..eenmaal boven gekomen staat er een huisje waar je even kunt zitten.
En vanaf daar zien we ook de rest van het pad..Nog 1 kilometer bergaf door los zand heen.
Paul en Karen besluiten boven te blijven terwijl Jan en ik doorgaan naar de bocht.

Er staan natuurlijk veel meer mensen te kijken en er zijn GEEN veiligheid maatregelen hier.
Logisch ook want je kunt niet overal hekken omheen gaan zetten ( al denken sommige daar anders over).

Kinderen rennen rond op 3 meter afstand van de afgrond, de bodem is bedekt met hele fijne zandstof wat elke schoenzool spekglad maakt..en mensen halen de raarste trucjes uit om een selfie te maken. ..Ik krijg er kippenvel van.

Jan probeerd ook wat foto's van dichtbij te maken maar ik waarschuw hem al dat als ie nog 1 stap verder zet ik hem NIET beneden in elkaar puzzel!!! Hij snapt de hint!!  We zoeken een mooie plekje uit en daar gaan we beiden even plat op de buik liggen en foto's maken...Jan durft net iets verder dan mij maar ik vind het helemaal prima zo.
Super foto's zijn het niet geworden want de zon staat PRECIES verkeerd..
Of hij weerkaatst in het water of we kijken er recht in.
En wachten tot de zon ondergaat kan nog zeker 30 minuten duren en daar hebben we geen zin in. Dan is de Canyon beneden toch te donker geworden om foto van te maken..
Langzaam en vol zand wandelen Jan en ik de km terug naar boven waar we met ons 4ren genieten van een mooie zonsondergang.

Daarna is het nog een 10 minuten rijden naar ons hotel waarna we de dag afsluiten met eten bij Denny's.

Wedeerom een dag om in het plakboek te doen...wat een geweldige dingen weer gezien..Er komt geen einde aan hier.

Ik zeg...slaap lekker en tot morgen als we naar Monument Valley gaan.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Evert Nieuwenhuis:
    22 september 2015
    Wederom weer een mooie dag gehad lees ik.
    Ben benieuwd naar de foto's.
    Geniet nog maar van je laatste vakantiedagen,tot wederlezen.