dag6 Oakhurst - Marina

8 september 2015 - Marina, California, Verenigde Staten

Hallowdie do....Vandaag zijn er niet zoveel foto's te plaatsen...

Volgens mij had ik gisteren al doorgegeven dat we vandaag een echte rijdag hebben. En dat is het dan ook.
Eerst maar eens een lekker ontbijtje nemen, wat dacht je van een croissaintje met gebakken eitje, bacon, ham en hash browns.....oo lekker man...maar niet gezond om elke dag te doen hahaha.

Na het ontbijt kunnen we rustig de auto inladen en gaan we even tanken.
Tanken is hier nog leuk!!!! Voor $35 zit de tank weer gevuld met een litertje of 35....das nog geen euro per liter....leuk man!!
We hebben weinig keuze in route vandaag, we moeten weer door de bergen heen dus er valt niet zoveel te kiezen in hoe we gaan rijden.

Met een beetje mazzel komen we goed optijd aan jn Marina en kunnen we meteen doorrijden naar Monterey...daar is vanmiddag de grootste boerenmarkt van de omgeving.
Ongemerkt is het buiten de auto steeds warmer en warmer aan het worden, en als ik boven op de berg rijd en op het dashboard kijk, zie ik dat de buitentemperatuur is opgelopen maar 104 graden Farenheit.....dat is 41 graden Celsius.....damnd dat is heet!!!!

Na 3,5 uur gereden te hebben gaan we vlak bij ons nieuwe hotel eerst een kop koffie drinken, met iets lekkers erbij.
Een choco lava cake met een grote bol chocoijs erop..oooo alweer zoiets lekkers...
Na de koffie moeten we nog even naar de winkel om wat nieuw water in de slaan...gaat hard...

Dan besluiten we toch om de planning van vandaag wat aan te passen, 1 van ons begint met het uur meer en meer te snotteren dus we kiezen ervoor om naar het hotel te gaan. Lekker even iets drinken en dan zien we wel verder....na een uurtje gaan we in de buurt wat verkennen en daarna even iets eten...En dan gaan we snel terug naar het hotel, en duikt er 1 onder de wol..Paul en ik lopen snel nog even naar het strand maar helaas zijn we net 15 minuten te laat voor de zonsondergang.Ook helemaal niet meer aan gedacht....maar er komen nog wel meer zonsondergangen in ons leven...
En toch is het schitterend mooi hier op het strand.

Al met al hebben we weer een schitterende natuur gezien onderweg, van bergtop met 41 graden naar vlakke velden met 20 graden...en dat afwisselend binnen 10 minuten tijd....wat een inmens land is dit ook.

Morgen gaan we verder naar het zuiden....hoe weten we nog niet, ook morgen hebben we een rijdagje zonder al teveel bijzonders dus kan zijn dat we eerst lekker gaan pootjebaden in zee en laat uitchecken en daarna snel naar het volgende hotel rijden....Dan kunnen 3 van ons altijd daar de omgeving gaan bekijken en een stukje pacific coastway nemen terwijl de snotterkip lekker kan uitsnotteren in bed.....

Ik zeg wederom....slaap lekker / werkse en tot morghuuuuuu...

1. Willy:
    9 september 2015
    Ha, goedemorgen daar, nu moet mij toch even wat van het hart. Zit hier dus met mijn broodje Koolydraatarm brood en krijg dus gelijk weer de croissantjes om de oren archhh. Ik hoop dat het met jullie snotterkip goed gaat en dit niet veel invloed heeft op zijn of haar vakantie. Zou toch heel jammer zijn. Wat een temperatuur zeg. Ik zie hier op mijn computer27 graden nu dat halen wij hier niet. En die zonsondergang jullie moeten wel opletten hoor. Slaap ze en goed morgen weer op. groetjes.
  2. Edwin Nieuwenhuis:
    Ik heb niet voor niks 3 maand koolhydraat arm brood etc gegeten. ..Haha dat moet nu goedgemaakt worden!! Hahaha..Met de snotterkip komt het wel goed hoor...over 2 daagjes hebben we paar nachten hetzelfde hotel...dat geeft rust.....en ja....40 graden was echt beetje heet hoor....we zitten nu aan de kust en dus graadje of 27/28....das prima te doen...Tis nu 0.00 uur en tijd om te gaan slapen.....Doei Doei. ...
  3. Evert Nieuwenhuis:
    9 september 2015
    Dat is zeker een temperatuurs verschil daar, maar lang leve de airco.
    Jammer dat Karin een beetje ziek is,een dagje lekker onder de wol doet wonderen.
    Beterschap met de zieke en tot wederlezen.
  4. Willy:
    10 september 2015
    Ha goedemorgen, ik zoek nog even naar je verhaal van vandaag maar de foto's zijn mooi. Dus je gaat nu er even tegenaan om de kilo's die je eraf hebt gewerkt weer er bij te krijgen. Ik zou zo meedoen hoor heerlijk. Voor mij is het leven iets goedkoper geworden ik hoef geen suiker meer te kopen ik lever het nu zelf. Als je dit leest kan ik alleen zeggen hele fijne dag en geniet ervan. groetjes