Dag 7 Marina - San Louis Obispo

9 september 2015 - San Luis Obispo, California, Verenigde Staten

Goede morghu deze morgen.
Iets later dan normaal is hier dan het verslag van dag 7.
Ik zat gisteravond zo lekker op het balkon van het hotel na te genieten van de dag en had even geen zin om nog te typen.
.........................................................................

Dag 7 alweer...jeetje wat gaat dat snel zeg...De 1e week zit er alweer op.

Vanmorgen eerst maar eens begonnen met een ontbijtje. Onze snotterkip is ook weer van de partij en voelt zich direct na het ontbijt al weer een heel stuk beter.
Toch doen we lekker rustig aan vanmorgen want we hebben alle tijd om de toch de toeristische route te gaan rijden.
The Pacific Highway....Jan gaat vandaag rijden dus nu kunnen Paul en ik lekker rondkijken..Met 1 oog doe ik wel de navigatie natuurlijk maar dat is vandaag alleen het begin en eind van de rit.

Via Monterey rijden we de kustweg op en al na een km of 2 zien we schitterende uitzichten....Dit gaat een mooie dag worden!!

We zijn helemaal voorbereid en hebben lekkere koffie bij ons en wat koekjes etc.fus we kunnen stoppen waar we maar willen en dat doen we dan ook een paar keer...soms bijna op waterhoogte maar soms ook een paar 100 meter boven het wateroppervlak...

Ooit ga ik hier weer rijden maar dan in een mooie cabriolet. ...Zoals het eigenlijk hoort...De kustweg heet niet voor niks CABRILO highway toch?? Hahaha

De kustweg is zeer afwisselend...De ene keer rij je lekker een vlakke weg en 2 minuten later slinger je via haarspeldbochten door de bergen heen...schitterend..Ik blijf maar foto's maken alleen zal een foto nooit het ware gevoel kunnen weergeven...Zo mooi dit!!

Als we op het 2e deel van de kustweg rijden zie ik ver ver beneden me toch echt een walvis zwemmen...nou ja..Ik zie zo'n fontein wat die beesten maken...Eerst denk ik dat ik gek ben maar nee...Ik weet het zeker.
Net als dat ik zeker wist dat ik in de Ricky Mountain, met mijn eigen ouder erbij, een beer heb gezien in de bossen...maar toen verklaarde iedereen me voor gek.hahaha.
Dit keer wil ik bewijs maar uitgerekend hier is geen mogelijkheid om de auto stil te zetten...
Een heel stuk verderop lukt het wel en dankzij de super zoom lens lukt het met veel pijn en moeite om Moby Dick op de foto te krijgen.
Zelfs van deze hoogte hoor je het beest ademhalen als die bovenkomt. Maar tegen de tijd dat ik hem in beeld heb is ie natuurlijk weer weg...Dus dan maar lukraak een paar foto's schieten zodra ik het geluid hoor..en ook een filmpje gemaakt ( staat niet online).

Pas in de hotelkamer zag ik dat ik hem zowaar nog in beeld heb gekregen ook nog!

We rijden weer door en als we 10 minuten later op een mooi punt stoppen en uitstappen horen we nu alle 4 het bekende geluid...Wij zoeken en ja hoor!!! Nu zien we hem alle 4 zwemmen..Snel grijpen we alle camera's. .maar helaas...Daarna hebben we hem niet meer gezien.Als er een Amerikaan echtpaar stopt en met ons begint te kletsen zegt ie dat we geluk hebben met het weer.
Normaal is het een stuk kouder hier in September en de lokale bevolking is aan het klagen dat het zo heet blijft...normaal moet het nu een graad of 18 zijn en veel mist en vocht...maar wij hebben 30+ en strak blauwe luchten met een lekkere zeewind...Ik vind het helemaal lekker..

We rijden verder en zien heel veel andere dieren...gieren , prairie hondjes, zeeleeuwen...
En dan is het einde van de rit van vandaag in zicht....Op de achterstoelen begint de citrosan van onze snotterkip ook uit te werken dus de timing is perfect als we 15 minuten later aankomen bij ons volgende Best Western hotel.
Jan,Paul en ik duiken tegenover het hotel een winkel gebied in op zoek naar een cardreader of iets dergelijks...Op de 1 of andere manier lukt het niet om de Sony sd kaartjes van Jan's filmcamera leeg te trekken, en die beginnen nu wel vol te raken...
Natuurlijk duiken we ook de kledingwinkels in en komt Paul met wat nieuwe kleding en nieuwe witte Fila schoenen de deur uit.

We wandelen ook een supermarkt in en , hoewel het verboden is om foto's in een winkel te maken, wil ik toch alle soorten gebak,koek en taarten even op de foto zetten....De 1 nog zoeter dan de ander. Dan gaan we op de kamer even stoeien met de kaartjes van Jan maar helaas...wat we ook proberen...De tablet herkent de Sony kaartjes niet...vreemd want thuis schijnt het wel gewerkt te hebben.

Dan gaan Jan ,Paul en ik eerst maar eens eten en dit keer bij APPLEBEE'S. ..Daar hoor je veel over in tv series.....en het is super goed eten daar!!!
Ze hebben zelfs een soort tablet systeem waarmee je ,aan tafel, je eigen eten kunt bestellen en afrekenen....cool systeem..

Na het eten gaan we nog even verder puzzelen met foto's en filmpjes back -uppen en dan gaan Paul en ik even lekker genieten op het balkon van de foto's, een kop koffie, de heerlijke temperatuur en de afgelopen dag.

En dan is het tijd om te gaan slapen...
Morgen hebben we het laatste deel tot aan L.A....maar de kust zullen we niet veel zien.
We gaan even naar een stukje Denemarken in usa en kijken bij de poort van de ranch waar Michael Jackson heeft geleefd....never land. ..Veel is er niet meer te zien maar het idee is wel gaaf.

Dus ik zeg....Tot latersss

1. Bep:
    10 september 2015
    Leuke foto hoor
  2. Evert Nieuwenhuis:
    10 september 2015
    Zo te lezen hebben jullie weer vele mooie dingen gezien.
    En wat die beer betreft ik geloof je wel hoor.
    Gelukkig is het niet zo mistig daar, prima om foto's te maken.
  3. Willy:
    11 september 2015
    Hoi Edwin, wat zonde dat jullie de foto's niet over kunnen zetten en thuis wel. Ik heb even bij mij in de canon foto kaart gekeken. Ik heb namelijk ook eens zoiets gehad. Ik ben dus geen computer deskundige maar heeft hij grote foto bestanden? Het bleek dat de foto bestanden er niet opgingen i.v.m dat de computer te vol was om dit over te zetten. Ik heb toen van alles van de computer gehaald op een stick gezet en toen lukte het. Ik hoop dat het bij jullie ook gaat lukken. Fijne dag morgen groetjes.
  4. Edwin Nieuwenhuis:
    11 september 2015
    Hey tante Willy.

In dit geval ligt het daar niet aan hoor....Wij zetten alles om via de telefoons tablets naar een externe harde schijf die we bij ons hebben..
    Dat lukt bij alle kaartjes behalve dat ene kaartsoort van de videocamera....Dus we blijven zoeken naar een oplossing....en anders filmen we extra met het fototoestel...die is zoiezo iets beter ( nieuwer)..