dag 8 San Louise Obispo-Solvang-Los Angeles

10 september 2015 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Jaaaa....daar was ik weer hoor.

Ik had even een pauze genomen want tjonge wat hebben we veel gezien de laagste 2 dagen...en HEET...HEET dat het hier is...

Maar ik begin bij het einde.

San Louise Obispo.
Na ons ontbijt jumpen we weer in de auto om weer een schitterend stukje natuur te doorkruizen.
Het hek van het voormalige gebied van Michael Jackson slaan we maar over en we gaan meteen naar Solvang.

Solvang is ooit begonnen als een klein gehucht waar Deense migranten zijn gaan wonen, lang lang geleden.
In de loop der jaren is Solvang uitgegroeid tot een toeristische trekpleister.
En aan gezien Pauls moeder Deens is, besluiten we er even te gaan kijken.
En natuurlijk gaan we genieten van een echt stukje Deens gebak.....klein stukje maar hoor.
De Deense versie is toch net iets lekkerder, dus we gaan wel weer keertje naar Denemarken voor het echte spul.

De temperatuur begint ook vandaag weer aardig op te lopen en tegen de tijd dag we teruglopen naar de auto loopt het zweet ons over het hele lijf heen.
Wederom is het tussen de 35 en 38 graden en een zeer fel brandende zon.
Overal horen we de lokale bevolking puffen en zuchten want dit schijnt zeer uitzonderlijk te zijn zo laat in het seizoen.

Als we bij Solvang wegrijden is het eerst een stukje door de bergen heen rijden tot we bij Santa Barbara aankomen, 1 van de grote steden voor Los Angeles.
Vanuit de auto zien we schitterende grote golven op het strand slaan en we besluiten om de 1e afslag te nemen en op zoek te gaan naar het strand.
En gossie....laten we nou NET op het drukke surfers gebied uitkomen.
De echte surfdudes dus....en ja..dat is te zien....er drijven er 100den in het water, allemaal aan het wachten op die ene golf die ze willen nemen.
Van 8 jarige tot 80 jarige, alles is er....en ja...ook de rasechte surfduded zoals op de foto...te blond, te strak, te gewaxt lichaam en te stoned....lachen toch.
De frisse zeelucht is wel ff lekker om af te koelen voor we weer de auto in gaan.
Nog 45 minuten en dan zijn we bij ons Los Angeles hotel.
Ja...niet dus....we komen hopeloos in de file terecht en doen er zeker 1,5 uur LANGER over.

Eenmaal aangekomen bij het hotel is de energie wel uit...ondanks dat we vooral in de auto gezeten hebben.
Maar veel tijd om bij te komen hebben we niet, over een uurtje gaat de zon onder en dan willen we bij Griffiths observatorium zijn.
Een sterrenkijk gebouw boven op de bergen van Hollywood.

Als we er bijna zijn ,is het een mega drukte....vlak in de buurt is een jaarlijks country&western concert en er komen 1000den mensen op af.
We parkeren de auto ergens halverwege de berg want ook bij Griffiths is het een mega drukte....
Wat een gekkenhuis zeg....wat een toeristen....en door het mooie weer zijn er ook heel veel lokale mensen die komen genieten van het uitzicht.
En ja...geef ze eens ongelijk....het is echt schitterend hier.
De zonsondergamg kijken we vanaf halverweg de berg....maar dan lopen we alle 4 helemaal maar boven toe!!!! Petje af want het is een beste klim.
Hier genieten we nog meer van de nachtelijke uitzichten over de stad Los Angeles en kan ik met de camera gaan spelen.

Daarna wandelen we de berg weer af, onderaan de berg komt er net een mega limo aanrijden die naar boven wil....daar zal vast 1 van de country&western artiesten inzitten ik maak snel een foto en dan rijden we richting het hotel.
Direct naast het hotel ligt een Burger king waar we nog snel iets te eten nemen en dan is net gedaan voor vandaag.

Compleet moe en bek af duiken we het bed in en binnen een paar tellen vallen we in slaap.

Wat een mooie dag was dit weer, en wat een indrukken....

morgen hebben we de hele dag in Los Angeles...maar daarover lees je later wel.

1. Sandra:
    12 september 2015