Dag Los Angeles

11 september 2015 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Gooooedemorghuu.

Het duurde even maar ik had even een break genomen met schrijven..gaat stiekem best tijd inzitten en wil niet hele avonden hiermee bezig zijn.

..Dag 9 alweer zeg...wat gaat dat snel.
Vandaag zitten we de hele dag in Las Angeles en nemen we wederom de hop on-hop off(hoho) bussen.
De auto kan lekker in de garage blijven staan en we kunnen allemaal rondkijken.

Als we aan het ontbijt zitten is het al aardig warm aan het worden buiten.
Volgens het weerbericht zou het rond de 38 graden gaan worden en op mijn mobiel krijg ik al een waarschuwing voor de brandende zon.

We starten door naar de 1e opstappen te lopen...10 minuten lopen...en natuurlijk een stuk over de Walk of Fame.
Nou..Tegen de tijd dat we er zijn zijn we alle 4 al doorweekt van het zweet...terwijl we wachten op de hoho bus nemen we een kop koffie en komt spiderman ons vermaken....die wil dat je met hem op de foto gaat en vraagt daar dan een paar dollar voor....Dus niet..hahah..ik wacht wel tot hij het niet doorheeft en dan maak ik snel een foto.

Natuurlijk gaan we boven zitten, daar hebben we het beste uitzicht...Ik ga niet de hele route beschrijven want dat is gewoonweg te veel.
Jeetje wat is LA een grote stad...we komen langs allerlei gebouwen terwijl de ,op gps gebaseerde gids, met namen van beide sterren aan het gooien is...Johnny Depp heeft hier gewerkt, Oprah Winfrey's manager werkt op die verdieping etc etc... Best leuk om allemaal te zien en weten, maar niet interessant om hier te posten...

We beginnen het ondertussen best heet te krijgen...we zitten natuurlijk ook al een minuut of 20 in de volle zon en alleen als de bus rijdt hebben we wat verkoeling..Gelukkig heb ik vandaag mijn hoedje op en de anderen ook iets van een petje of hoedje.

Halverwege de eerste(rode) route stappen we uit de bus om over te stappen op 2e ( gele route).
Deze brengt ons naar Santa Monica pier waar we natuurlijk even gaan kijken en even wat eten en vooral wat kouds drinken...
Santa Monica pier is in extreem veel films gebruikt...Het is de houten pier met een overdekte ouderwetse carrousel en helemaal aan het einde een kermis met reuzenrad...Vast wel eens gezien in een film.

Vanaf deze pier zien we ook de strandwacht huisjes staan van de Baywatch serie...Iets verderop is ook de orginele filmlokatie geweest van de serie.
Ik probeer nog te ontdekken of er nog ergens eens stukje oranje badpak of zwembroek loopt, maar nee helaas.

We wandelen weer naar een opstapplek van de bus maar nu de 3e (groene route)
Deze brengt ons naar Venice Beach....De plek waar het allemaal gebeurd.
Hier worden serie's opgenomen als CSI LA en nog een paar 100 anderen..
Maar eerst nemen we een ijs smoothie....damnd wat is het heet!!! We moeten eerst wat afkoelen anders gaat het zo fout..

La is ook een stad waar alles draait om uiterlijk..en dat is vooral hier te zien...Hier showt iedereen zijn of haar identiteit.
Bodybuilders man en vrouw, op mustle beach ( zie foto met Paul erbij)die zich uitsloven in spandex kleding.. dames en heren in weinig kleding om hun strakke lichamen te showen, de sixpack vliegen je hier om de oren, basketballers, tennisers , goochelaars, en straat artiesten die showen wat ze kunnen..erg leuk om allemaal te zien en te beoordelen maar zo on-Nederlands.

Paul en ik gaan een stukje wandelen over Venice Beach richting Venetian Canal.
Een schitterend verborgen stukje schoonheid van mooie huisjes die allemaal aan kanaaltjes liggen....zeg maar de luxe, duurde en warme versie van Giethoorn.
Niet veel mensen kennen dit stukje moois...maar als voorbereiding hadden
Paul en ik reisprogramma's van Floortje Dessing terug gekeken en daar hadden we het in gezien...

Als we Jan en Karen weer gevonden hebben is de energie er bij ons alle 4 wel uit en gaan we weer richting opstapplek.
groene route gaat weer over in de gele route...en dan gaat het ineens HEEEEEEL lang duren...we zitten midden in een opstopping en dan zit je aardig te bakken daar vol in de zon..De rest van de hele tour hebben we eigenlijk niet meer bewust meegemaakt...nog wel wat gebouwen gezien en verhalen aangehoord maar heb er niet veel meer van onthouden.

Na de gele route moeten we weer de rode route hebben naar ons startpunt en , hoewel die route wat sneller gaat, schiet het niet op. Water is niet meer op voorraad in de bus en we voelen ons een beetje gekookt in ons eigen velletje.haha.

We stappen weer uit op the walk of fame, waar het nu een heel stuk drukker is geworden..Ik zie een Elvis lopen, een Donald Duck, 4 spidermannen, 2 mannen en 1 vrouw in veel te kleine outfit maar met super lichaampjes...en....Marilyn Monroe!!!
Zij is slim..zodra ze ziet dat je een foto van der wil maken gooit ze haar paraplu voor der gezicht....foto maken betekend betalen...jammer voor der dat ik sneaky een foto van Jan en Karen maakte waar zij tussen stond.haha

In het hotel aangekomen drinken we eerst de hele water voorraad in de kamer op.En savonds gaan we wat eten bij de Burger King naast het hotel.

Daarna duimen we het bed in met de airco op standje noordpool...
Gelukkig hebben we genoeg gedronken want we hebben, behalve het vele zweten, geen hoofdpijn of verbrandingen...Gelukkig maar.

LA....Een geweldig grote stad met allemaal leuke wijken en allemaal eigen gebruiken en inwoners...maar wel een plastic fantastic stad...Alles draait hier om zien en gezien worden ...Geen plek in de wereld heeft meer sapjesbars, fruitshops, nagelstudios en sportscholen dan LA..

Een geweldige ervaring en ik ga hier zeker nog eens terug komen...ooit.

1. Willy:
    16 september 2015
    Hoi Edwin, ik snap dat dit veel werk is maar had je verhalen wel gemist. Weer een mooi verhaal. gr
  2. Evert Nieuwenhuis:
    17 september 2015
    Heel goed dat je even een timeout neemt, want je moet ook zelf van je vakantie genieten.
    Maar zo te lezen maak je genoeg mee.