dag4 San Francisco- Oakhurst

6 september 2015 - Oakhurst, California, Verenigde Staten

Gooeeeeeedemorghu deze morghu.

Vandaag is de dag aan gebroken dat we de echte rondreis gaan starten.Maar het zal wat makkelijker gaan als we ons eigen vervoer hadden, dus laten we die eerst maar eens gaan regelen.

Via de app van Supershuttle zie ik dat onze airport taxi al lekker vroeg onderweg is om ons op te halen.We zullen terug moeten naar het vliegveld va San Francisco om daar bij Alamo autoverhuur onze huurauto op te halen.De taxi zet ons netjes af bij de vertrekhal vanwaar we met de airtrain naar de autoverhuur gaan.Wat is de airtrain toch een super uitvinding...een onbemande trein die over een rail loopt met diverse stops, daar kan Schiphol nog veel van leren.

Bij Alamo loopt alles lekker en voor we het weten staan we in de garage tussen 100den huurauto's....we hebben keuze uit stuk of 17 7-persoons busjes ( van's). Welke auto we nemen laat ik altijd aan Paul over...hij is de autofreak en weet zo ongeveer ALLES van auto's.( behalve hoe ze werken, maar dat weet ik dan weer)

Binnen 45 minuten zijn we onderweg in onze Kia, voor de komende weken althans.Meestal nemen we iets als een Dodge, Chevrolet of Ford ofzo maar de Kia is meest praktisch voor dit doel.

Bij het gehucht Milpitas gaan we eerst de GREAT MALL opzoeken, 1 van de grootste overdekte outlet centrums van de usa.Morgen is het Labor Day dus er zijn veel extra kortingen.Natuurlijk rennen we meteen de Tommy Hilfiger winkel in,die slaan we NOOIT over.....60 minuten later kom ik $64 armer de winkel uit...Maar...voor dat bedrag heb ik dan wel een nieuwe spijkerbroek, 2 polo's en 3 t-shirts van mr.Hilfiger......daar heb ik thuis net een paar sokken voor van dat merk.

Als we allemaal wat nieuwe kleren hebben gevonden gaan we op naar de volgende pitstop....en die is 15 minuten verderop...een Walmart-supercentre....
Voor wie dat niet kent...dat is 1 winkel waar je terecht kunt voor je geweren, munitie, autobanden, koffiezetters, tostimakers, wc papier, pindakaas, en je onderbroeken ( en andere kleding)

Maar we gaan eerst even wat lunchen.....en laat er nou in de walmart gewoon een Mc Donalds zitten jho!!! Hahaha...
Daarna gaan we de winkel door, en voor ons doen in een record snel tempo, we moeten immers nog 3,5 rijden straks.
Koelbox....check, waterkoker onder de $16....check, thermosfles....check en dan nog een flinke hoeveelheid waterflesjes, wat drinken voor de komende 2 dagen en iets lekkers voor bij de koffie vanavond.

Als we langs de herenkleding lopen kan ik het toch niet laten en ga ik even neuzen....Paul was me al voor en wees me wat mooie shits aan...van zelfde materiaal waar mijn sportshirt ook van is....super lekkere stof die lekker cool blijft....damn.....$4.90 per shirt...ok...3 voor Edie!!!! En nog 1 heel mooi vest...Dan kan ik nu beginnen om de kleding die ik van Nederland mee heb genomen 1 voor 1 weg te gooien als ik ze gedragen heb...zo doen we dat al jaren en het ruimt de kast lekker op.hahah

Dan gaan we op weg naar ons volgende hotel in OAKHURST, dat ligt paar km van Yosemite park af.
Onderweg zien we alweer de mooiste landschappen voorbij komen, heuvels, bergjes, vlak land noem maar op.
Wat is wel erg opvalt is de enorme droogte waar Californie mee zit...bomen en grasland zijn dor en grauw, beekjes zijn stofpaden geworden, en zelfs een mega groot stuwmeer staat voor zeker 80% droog.....Ik snap dat er veel bosbranden zijn op het moment...als je te lang naar een struik kijkt dan vliegt ie al spontaan in de fik.

Ook zien we kilometers velden vol met dezelfde bomen en we weten maar niet welke bomen, na lang speuren ontdek ik dat de grond onder de bomen vol ligt met een nootsoort.....maar nog weten we niks....pas na een minuut of 20 rijden(60 km/uur) zien we een bord staan....PISTACHIO NUTS.....eindelijk is ons raadsel opgelost.

Langzaam veranderd de omgeving in steeds hogere berg(jes) en al snel staat er een bord met 3000ft hoogte...dat is 914 meter...
Best Western Plus Gateway to Yosemite heet ons hotel.....wauw wat een mooie lobby!!!! Geweldig mooi.....
Hier slapen we 2 nachten.....We besluiten nog even wat te gaan eten en ik bestel een kipfilet met rijst.
Kipfilet in kruidenboter gebakken ( ok...die was net zo droog geworden als het gras buiten) met lekkere kruidenrijst en......een eetbare orchidee.
( taai spul hahaha)...maar het was best lekker allemaal.

Na het eten heb ik nog wat foto's gemaakt van de lobby vsn het hotel en van de talloze houtbewerkingen die her en der staan.
En dan is het tijd om het reisverslag te maken en over 5 minuten lekker te gaan slapen.

Morgen gaan we een waar hoogtepunt bereiken...althans, dat is de bedoeling.

Het is hier nu 0.55 uur op Labor Day 2015 en bij jullie is het 10.55 uur op maandag..ik zeg slaap lekker/werkse.

1. Willy:
    7 september 2015
    Ook goedemorgen allemaal, jullie hebben dus nu een feestdag. Fijn dat andere landen er meer hebben dan wij. Goed Edwin ik heb gezien dat ook jij op de foto's staat gelukkig. Trouwens je reisverslag is leuk om te volgen. Ergens ook een keer een verslag gelezen over Denemarken nou hier kan je er ook wat van opsturen. Fijne dag en ik kijk naar het volgende verslag uit. Groetjes Allemaal.
  2. Edwin Nieuwenhuis:
    7 september 2015
    Lief van je tante Willy!!! Vind het leuk om te doen ...
  3. Evert Nieuwenhuis:
    7 september 2015
    Die lobby is zeker erg mooi met al die stenen en houten beren.
    Volgens mij heb je ogen met laserstralen als een struik al in de brand vliegt als je er naar kijkt.
    N ou veel plezier verder, de groeten aan allen.
  4. Sandra:
    7 september 2015
    Goedemorgen E en P. Het is weer fantastisch om te lezen wat jullie doen. Leuke foto's. Groetjes aan jullie allemaal. Doegie.
  5. Bep:
    8 september 2015
    He hallo hele mooie fotos leuk verhaal