dag3 San Francisco

5 september 2015 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vandaag hebben we nog een volle dag in San Francisco te besteden.
We zijn alweer vroeg wakker, helaas maar weer 4 uurtjes geslapen..maar ik heb dat altijd de eerste paar dagen.
Terwijl ik beneden in de lobby bezig ga met de foto's van gisteren gaan Paul en zijn ouders even naar de Target ( supermarkt).
Daarna besluiten we even bij het mega overdekte winkelcentrum Westfield te gaan kijken, dat ligt tegenover ons hotel.
Er zit ook een grote Bloomingdales, en wat hebben die toch een mooie spullen, als je miljanair bent in elk geval.
Complete servies sets beplakt met goud en zilver, zo mooi dat je er niet eens van zou durven eten.

We nemen in dit winkelcentrum ook even een koffie met iets lekkers erbij....ik neem een choco croissant, Paul een kaneelrol en Jan en Karen een aardbei croissant.
zo lekker allemaal maar zooo fout.
Daarna wandelen we naar Union Square alwaar we in onze nieuwe hoho toer stappen.
Dit keer voor de park&beach tour.
Al snel merken we dat het weekend is, het is veel drukker op straat en als we het grootste stadpark van de usa inrijden zien we 100den families in het park.
Allemaal gezellig een dagje uit met de hele familie onder partytenten en bbq's erbij....super gezellig!!!
En als de tourgids een opmerking maakt over labor day weet ik ineens weer waarom het zo druk is.
Maandag is het Labor-Day in de usa....de dag dat veel mensen vrij zijn en wat traditioneel de dag is geworden dst families nog 1 keer een dagje of weekend eropuit gaan voordat de winter komt.
En laat dit weekend nou 1 van de mooiste weekenden zin qua weer....geen mist, geen kou, niks....en dat is , volgens veel lokale mensen echt een uitzondering., dus ja...jet is mega druk overal...

We rijden door mooie natuur gebieden en komen nog een echte hollandse molen tegen,
ooit geschonken door Willemina aan Californie om te laten zien hoe de Amerikanen dat konden nabouwen om eens stuk land droog te pompen.

Na deze super mooie natuur tour nemen we meteen een hohobus terug naar Fishermans warf waar het NOG drukker is dan we hadden verwacht.
Normaal lopen lukt niet meer maar voetje voor voetje schuifelen we door de menigte heen....op weg naar de andere kant van de boulevard.

We eten even een broodje bij de subway en niet veel later springen we in onze laatste hohotour bus.
De night tour van 19 uur....donker is het nog niet maar de schemer komt nu wel snel.
Onze tourgids is er echt 1 die hart voor zijn stad heeft...hij verteld op een zeer boeiende manier over alles wat we zien.
Als we 2 uur later terug zijn bij het hotel, willen we eigenljjk wat in de cocktailbar van het hotel iets gaan drinken...1 van de 4 bars in de hele stad die hoog genoeg is om uitzicht te hebben over de hele stad.
Maar dat is te merken want het is er megadruk en je word knetterdoof van al die gillende vrouwen....dus we blijven er 10 minjten en dan nemen we in de lobby een lekkere kop koffie. En spreken we de dag van morgen door.

En dan is het tijd om te gaan slapen.

Morgen begint onze werkelijke rondreis.....maar voor het zover is gaan we morgen eerst met de taxi terug richting luchthaven om onze huurauto op te gaan halen bij Alamo,
daarna rijden we naar Milpitas, in deze stad ligt het grootste outlet centrum van de usa , is mj verteld.
Na de outlets rijden we door naar een supercentre waar we spullen voor onderweg gaan kopen ( drinken, koelbox etc etc etc)
En dan beginnen we ons avontuur......op weg naar het dorpje Oakhurst.

Wanneer de volgende update er staat ligt helemaal aan de wifi in het hotel, maar je merkt het vanzelf.

ik zeg...slaap lekker...ts hier nu 01.00 uur en bij jullie dus 11.00 uur.

1. Sandra:
    6 september 2015
    Geweldig om allemaal te lezen en te zien! Ben benieuwd naar de rest.
  2. Bep:
    6 september 2015
    Leuk om dat te zien vooral die theepotjes
  3. Evert Nieuwenhuis:
    6 september 2015
    Mooi verslag,vanaf nu begint het echte avondtuur.
    Zorg wel dat je genoeg tijd neemt om er zelf van te genieten.
    Nou veel plezier, wij lezen het wel weer.