Dag1 Lelystad - San Francisco

3 september 2015 - San Francisco Mission Street, California, Verenigde Staten

Pfff Lig je lekker te slapen gaat die wekker om 4 uur af....
Maar dit keer hebben Paul en ik er totaal geen moeite mee....Over een uurtje gaan we op vakantie!!!!!

De hond hebben we gisteren al weggebracht naar Esmee dus die heeft al een dagje vakantie erop zitten.En inchecken heb ik gistermorgen ook al gedaan.

Iets voor half 5 gaat Paul zijn ouders ophalen van hun huis en controleer ik of alle ramen en deuren dicht/op slot zijn...check.

Als Paul's ouders er zijn zitten we alle 4 beetje wezenloos voor ons uit te staren en te wachten op de taxi.
En om 4.50 uur komt die aanrijden.Netjes op tijd.

Toch wel lekker hoor om voor de deur van Schiphol gedropt te worden.

Meteen maar naar de incheckbalie om de koffers in te leveren..gaat lekker snel vanochtend. Dan door de vernieuwde paspoort en security check...dat gaat ook super snel...Voor we het weten staan we alweer bij de tax-free winkels om geurtjes te testen en kopen.
Ik ben voor de nieuwe Versace voor heren gegaan en daar hou ik het bij dit jaar.

We hebben nog een uur de tijd dus we nemen even een ontbijten.

Paul neemt een kop koffie met een ontbijtkoek. En ik neem een gezonde aardbei/jus 'd Orange smoothie met een panini broodje....DAMND. ...dat is een duur ontbijtje. ... €17.95 alles bij elkaar..maar wel lekker!!!

En dan is het tijd om naar de gate te wandelen...we kunnen lekker vlotjes boarden en voor we het weten stijgen we op richting Frankfurt.
We krijgen een chocobroodje en wat te drinken van Lufthansa.

Nog voordat de laatste mensen wat krijgen wordt de service al afgebroken omdat we alweer moeten landen, maar mensen die niks gekregen hebben mogen bij de uitgang om een broodje en water vragen!! Netjes van Lufthansa!!

In Frankfurt aangekomen moeten we een 15 a 20 minuten wandelen naar de volgende gate.
Als we aankomen bij de gate is het boarden van de A380 al gestart dus we kunnen meteen doorlopen en plaats nemen op onze stoelen.
Rij 73...lekkere plekjes waar je de hele weg achterover kunt blijven liggen omdat er niemand achter je zit.

Helaas zitten we in de spits met opstijgende vliegtuigen en moeten we een uur wachten voordat dit grote gevaarte kan opstijgen.

15 minuten na het opstijgen krijgen we al wat te drinken en een zakje knabbels.
En als ik net goed en wel een film zit te kijken krijgen we al een lunch...keuze uit goulash of pasta....2 keer goulash graag!!

En dan gaan bij de meeste ramen de luiken dicht en valt 80% van het vliegtuig in een lekkere slaap...o daar ben ik zo jaloers op!!! Mensen die kunnen slapen in een vliegtuig!!!
Duurt ook niet lang voordat mijn medereizigers alle 3 in dromenland zijn.

Als mijn film is afgelopen pak ik mijn telefoon maar en begin ik dit verslag te typen, dus als de letters wat bibberen dan komt dat door de turbulentie! !

Op dit moment vliegen we ergens boven Groenland...

.......paar uur later...

Wat doe je als je in het vliegtuig naar San Francisco zit??? Dan ga je een film kijken waarbij San Francisco getroffen is door een natuurramp!!!! Goeie film.

Tussendoor krijgen we nog een koekje en heel veel water of jus 'd Orange.
En dan is het nog maar 2 uur vliegen en dan zijn we er...maar...Eerst krijgen we nog eten aangeboden.

Vieze spinazie pasta of Duitse worst met zuurkool..Ik kies het laatste en was nog lekker ook nog.

De douane gingen vrij snel en niet veel later zitten we in de gereserveerde taxi die ons naar het hotel brengt.

Aangekomen bij het mooie Marriot Marquis hotel in San Francisco gaan we inchecken en dan eerst een bak koffie!!!!...Daarna doen we even wat boodschappen aan de supermarkt aan de overkant van de weg.... Dan is de energie al aardig op..Maar we moeten nog eten dus Paul,Jan en ik gaan snel aan de overkant wat te eten scoren....Iets KLEINS!!!!....nou..niet dus...mega hamburger..Maar LEKKERRRRR!!... Maar na het eten is het echt wel gedaan met de energie...Paul en ik gaan nog even snel wat foto's online zetten in de lobby (gratis wifi). En dan duiken we het bed in....Ik ben nu precies 25 uur wakker en morgen moeten we om 9 uur alweer klaar staan....Dus ik zeg voor vandaag...werkse daar in Nederland. .Wij gaan slapen hier... (Tis hier nu 20.00 uur) Vandaag was een mega lang verhaal, dit is echt niet elke dag zo hoor..maar je moet iets te doen hebben tijdens een 10 uur durende vlucht niet dan??

1. Evert Nieuwenhuis:
    4 september 2015
    Mooie plek voor zo'n lange reis,is het je toch gelukt.
    Nou veel plezier dan,moet nu naar mijn werk.
  2. Britt:
    5 september 2015
    Als je de kans krijgt moet je naar een van deze gaan :
    IHOP
    Five guys burgers n Fries ofzoiets
    Taco Bell

Graag gedaan hihihih
  3. Willy:
    5 september 2015
    He ziet er goed uit. Ik kan ook jaloers worden op mensen die kunnen slapen in het vliegtuig. Sommigen slapen al met het opstijgen terwijl ze jaren vliegangst hebben gehad. Geniet er met zijn allen van. Ik volg jullie reis met veel plezier. groetjes Ap en Willy