Page - Bryce canyon-Panguitch

19 september 2015 - Bryce Canyon National Park, Verenigde Staten

Vandaag is de dag om Page achter ons te laten..en daarmee ook het hele gebied van de Grand Canyon..
Maar dat wil niet zeggen dat we van de canyons af zijn...we gaan vandaag naar Bryce canyon...

De weg er naar toe is een beetje een omweg, maar een andere keuze hebben we niet want de meest rechtstreeks weg is niks anders dan een 30 kilometer lang zandpad. Op zich leuk..maar een droogliggende greppel kan hier binnen 30 minuten veranderen in een wilde waterstroom, en daar wil je niet tussen zitten met onze mini-van.

Het is vandaag mijn dag om te rijden en het is best een gave weg om te rijden...hoge bergen, vlakke weilanden, bochtige afdalingen...heerlijke afwisseling.

In de buurt van Bryce canyon nemen we even een broodje bij de Subway. ..Ja alweer de Subway. ..die hebben zoveel keuze dat je hier vaak verschillende lunch broodjes kunt eten.

Aangekomen bij Bryce canyon wilden we eigenlijk de shuttle bus nemen het park in..maar we hadden geluk, sinds een week mogen personen auto's ook weer het park in dus kunnen we zelf naar de plekken rijden waar we heen willen.
We kiezen een paar schitterende uitkijk punten uit waar we gaan kijken en foto's maken.
Het park is niet zo verschrikkelijk groot dus met een uurtje of 2 zijn we klaar en gaan we nog even in het voorstadje wandelen.
Hier koop ik ook een klein souveniertje. Een klein klokje van steen gemaakt waar ook de Antilope Canyons en Grand canyons van zijn ontstaan.

Dan rijden we door naar ons hotel in Panguitch...Paul en ik hadden al uitgezocht wat er in dit stadje te doen was....waren we heel snel klaar mee want er is namelijk helemaal NIKS te doen..
Ooit was dit een populaire plek, toen er nog geen hotels in de parken zelf waren en in de drukke zomer maanden is het hier ook gezellig..maar nu is het meer een spooksteden, winkels dichtgetimmerd, restaurants gesloten voor de winter...we hadden een leuk authentiek steakrestaurant gevonden maar als we net naar binnen willen lopen zie ik in mijn ooghoeken een bordje staan dat ze ivm storing geen creditkaarten aannemen, alleen contant geld...das fuck!!Aan de overkant zit een dinner waar we wel kunnen eten maar de meningen zijn verdeelt over het uiterlijk van het pand..

Na 30 minuten rondrijden tussen diverse eetgelegenheden besluiten we om toch bij die dinner te gaan eten...EN LEKKER!!!! Alle 4 lopen we te smullen. Hoe langer we blijven hoe drukker het begint te worden.
Logisch als de andere alleen contant nemen.

Na het eten duiken we ons bed in...was weer een lang dagje en de vermoeidheid is er echt nog niet uit.

Morgen rijden we naar ons laatste Nationale Park...Zion Canyon.