Rondje watervallen Yellowstone

24 september 2018 - West Yellowstone, Montana, Verenigde Staten

MORGHUUUUUU... Ja.. ik ben weer wakker hoor..
Heb iets meer slaap gehad dus dat is wel lekker.

We gaan rustig ontbijten en na het ontbijt stappen Paul, Jan en ik in de auto om het noordelijke deel van Yellowstone te gaan bekijken.
Om een doel te hebben om rond te rijden heb ik alle watervallen , die vanaf de weg te bekijken zijn, in mijn navigatie gezet en die gaan we 1 voor 1 langs.. en uiteraard alles wat we onderweg tegenkomen.
Het is nog vrij druk in het park. Uiteraard veel Chinezen maar ook heel veel Amerikanen zelf die hier rondrijden.
Het is zoveel drukker dan 10 jaar geleden... de ringweg door het park lijkt wel een doorgaande autoweg...
Maar over het algemeen houd iedereen rekening met elkaar en als men ergens wil afslaan hoef je alleen maar je knipperlicht aan te zetten en men laat je netjes voorgaan.. Eigenlijk zoals we altijd zien als we in de USA rijden.

We rijden van de ene waterval naar de andere en onderweg stoppen we gewoon waar we zin in hebben.. HEEEERLIJK relaxt dagje dus.
Onderweg komen we nog een berggeit tegen, een paar eenzame bizons en zien we wat wilde ganzen en in de verte wat herten.
Helaas hebben we nog geen los lopende beren gezien.. maar die kans is ook heel erg klein.
En omdat we niet voor 10 uur het hotel uitkomen is de kans alleen maar kleiner geworden..

De grootste kans om de beren te zien is s morgens heel vroeg, als je de auto laat staan en de wandelpaden gaat volgen.
Nou vind ik het vroege opstaan voor een keertje niet erg ( al ben ik de enige daarin volgens mij) maar de auto verlaten en de wandelpaden op  gaan, in het ochtenschemer, zonder bearspray of andere veiligheids middelen.. nee.. daar heb ik geen behoefte aan.
Men zegt dat je niet moet gaan rennen als je een wilde beer tegen komt en moet nadenken.
Maar ik kan je vertellen.. als er een beer ter grote van een Fiat Panda ineens achter een boom vandaan komt en voor me komt staan, dan kan ik niet meer nadenken want dan komen mijn hersens via mijn onderbroek eruit lopen.
DAMND wat zijn Grizzly beren groot zeg!!.

Helaas zijn de bizons ook niet echt zichtbaar vandaag.. een enkeling staat ergens in de verte, en gelukkig hebben Paul en Jan nog 1 groepje ergens zien staan zodat Jan ook weer happy is met zijn favoriete dieren.

Nadat we een aantal uren hebben rondgereden, en dan alleen de Noordelijke rondweg hebben gedaan,  is het tijd om terug te gaan naar het hotel. Het laatste stuk rij ik en ja hoor.. SNEEUW!!!!..
Het is een graad of 5 buiten en de paar regendruppels die vallen zijn nu sneeuwvlokjes geworden.
Veel is het niet maar.. Ik heb wel gereden in Yellowstone tijdens sneeuw!!! hahaha

Aangekomen bij het hotel,  is onze 4e persoon ook weer helemaal fris en wakker.. Die 2 dagen rust hebben goed gedaan.
Jan en Karen gaan nog een keertje bij de Grizzly and Wolf experience  kijken ( 2 dagen entree op 1 kaartje) en Paul en ik spreken af bij het souvenirs winkeltje daar te komen... En daar koopt Karen echt een SCHITTERENDE winterjas.. WAUW GEWOON!!!.
Daarna gaan we gezellig weer met ons 4ren uit eten.
Na het eten lopen we met zijn alle nog even wat winkeltjes af en dan is het weer tijd om terug te gaan naar het hotel want het is KOUD aan het worden..
Afgelopen nacht was het net boven het vriespunt maar aankomende nacht, als het helder blijft, dan kan het een graad of 5 a 6 gaan vriezen.

Echt zo bizar.. 6 dagen geleden liepen we in 25 tot 35 graden, nu een dag of 6 in maximaal 14 graden, en over 3 dagen gaan we weer naar 25+ toe... En als we thuis komen is de kans vrij groot dat we stuk voor stuk ziek gaan worden.. zeker als ik het herfstweer in NL zie.

Affijn.. onze relaxt moment zit erop..
Morgen gaan we het zuiderlijke deel van Yellowstone bekijken en dat is een stuk drukker en intensiever dan vandaag.
Meer te zien, meer bezoekers, meer te wandelen en meer te rijden...

Ik zeg.. tot morghuuuuu.

1. Evert Nieuwenhuis:
    25 september 2018
    Weer veel gezien vandaag lees ik, heel verstandig om niet van de paden te gaan ( ( moet je lezen wie dit schrijft Hi Hi )) gelukkig is iedereen weer up to date.
  2. Bep:
    25 september 2018
    Mooie foto's lekker uitrusten ik vind de jas erg leuk voor het koude weer