Rondje Rocky Mountains National park

15 september 2018 - Rocky Mountain National Park, Colorado, Verenigde Staten

Na wederom een kort nachtje zit ik alweer vroeg in de ochtend buiten om een start aan dit verslag te maken.
Het is aardig fris nog maar wat heerlijk om zo wakker te worden.
Glaasje melk, tabletje om te typen, en een schitterend uitzicht over de zon die langzaam de berg tegenover mij in het licht zet.

Niet snel daarna is de rest ook wakker en gaan we aan het ontbijt, om daarna nog een kop koffie te nemen en dan gaan we de " peak to peak" toer rijden. Een toeristische bergroute van Estes Park naar Central city.
En als ik zeg berg weg.. dan bedoel ik ook echt BERG weg... Wat een geslinger maar wat een geweldig mooie route.
Halverwege komen we nog bij het dorpje Nederland.. uiteraard gaan we hier ook heel even een stop houden, even de benen strekken om vervolgens weer verder te rijden richting Central City..
Een voormalige goudmijnen gebied maar , zoals zovelen, is het nu veranderd in 1 grote casino plaats.
Maar wel heel mooi om doorheen te rijden.

Aan het einde van deze route lunchen we even bij de Mac om vervolgens via de andere kant van de Rocky Mountains weer terug te rijden.
Wat ik niet van te voren wist is dat deze weg NOG hoger gaat...
12.720 feet.. dat is ongeveer een 3 km hoogte.. en ja.. dat is dus inderdaad nog hoger dan de boomgrens.
Op diverse plekken zien we dan ook nog eeuwig sneeuw liggen.
Goddank dat de zon zo lekker meewerkt anders was het hier geen pretje om in korte broek rond te wandelen.

De gehele weg zien we schitterende herfstkleuren en ondanks dat ik enorm veel foto's heb kunnen maken.... zal je nooit het schitterende schouwspel van de natuur op een foto vast kunnen leggen zoals in het echt.
En vanaf dit belachelijk hoge punt zakken we al slingerend weer terug naar het park waar we slapen. En net voordat we Rocky Mountains National Park weer uitrijden zien we nog een hele boel auto's geparkeerd staan.
Er zijn wat hert-achtige dieren gespot en iedereen wil die op de foto vastleggen maar wij rijden door want er is geen veilige parkeerplek te vinden hier.. En we komen van de week hopelijk nog wel meer van deze dieren tegen..

Al met al zijn we toch makkelijk een uur of  7 aan het rijden geweest en hebben we schitterende natuur gezien.

Aangekomen bij onze slaapplek gaan we eerst heerlijk nagenieten van een kop koffie met een plak cake op ons balkonnetje.

Daarna is het tijd om alvast de hele bagage opnieuw in te delen en vast wat dingen bij elkaar te pakken.

Morgen hebben we een hele korte rijdag.. nog geen 2 uur rijden naar het volgende hotel.. dus we gaan onderweg nog wel iets zoeken om die tijd een beetje op te vullen en in Cheyenne zelf rond te kijken.

Maar nu eerst lekker naar bedje toe.. proberen of we wat meer uurtjes kunnen slapen.

See you latersssssss..

1. Bep:
    15 september 2018
    Erg mooie foto's en prachtige natuur