Rondje Rapid City omgeving

17 september 2018 - Rapid City, South Dakota, Verenigde Staten

Good morning people...

We zitten nu een paar dagen in het zelfde hotel vanwaaruit we uitstapjes gaan maken in de omgeving.
Er is hier zo ontzettend veel te bezoeken dat het gewoon makkelijker is om 1 basis hotel te hebben ipv elke dag moeten verhuizen.
En boy o boy wat een hotel!!!
Alex Johnson Hotel Rapid City.

Nadat we een ontbijtje hebben gehad is het tijd om direct de auto in te springen want ik heb een druk schema voor vandaag in elkaar gedraaid.

We starten bij Bear Country.. een soort van Beekse Bergen waar je met de auto langs de diverse dieren kunt rijden en daarna kun je nog het dierentuin gedeelte bekijken.
10 jaar geleden zijn we hier ook geweest maar we vonden het niet zo heel bijzonder.
Met name de berenkuilen niet.. letterlijk een betonnen put in de grond waar onderin dan wat beren rond wandelen.
De enige reden dat we er nu even heen rijden is omdat er een hele leuke souveniers winkel was.
Maar helaas, de ingang is veranderd... Nu ben je verplicht het hele park door te rijden om bij de winkel te komen.
Dat slaan we dus maar over. Er is letterlijk 5 minuten een teleurstelling in de auto..

Tot we na 1 km rijden aankomen bij mijn volgende geplande stop.
CHRISTMAS VILLAGE!!!!    Een klein winkeltje wat volledig in het teken staat van kerstboom versiering.
1000den kerstboom hangers... ZO gaaf!!
Uiteraard gaan we niet weg zonder iets te kopen... nou ja iets???? Ik vrees dat er een paar koffers extra gekocht moeten gaan worden over 2 weken.

Helemaal blij en tevreden stappen we weer de auto in om naar de volgende stop te gaan.
Mount Rushmore.... Hier wandelen we een uurtje of 1,5 rond en je voelt gewoon de eer die de Amerikanen hier voelen voor hun land.
Pracht en praal over hoe trots men is op de geschiedenis van hun land. Ik denk dat de grootste Trump aanhangers hier elke dag naartoe komen. Je moet ook wel een beetje opletten hoe je dingen zegt want politiek is en blijft een gevoelig onderwerp hier.
Gelukkig verstaan wij beter Engels dan hun Nederlands. haha

Dan is het tijd om een klein half uurtje rond te rijden naar de politieke tegenhanger van Mount Rushmore...

Crazy horse.... zoals ik zei, een tegenhanger van Mount Rushmore.
Kort verhaal... Oude Indiaan wilde het ware verhaal kenbaar maken en een tegengeluid geven tegen de trotse Amerikanen.
Het verhaal dat de oorspronkelijke Indianen verdreven werden door de blanke Europianen.
Met behulp van donaties word er nu een beeld gebouwd van een Indiaan op een paard.
Nou ja nu??? Ze zijn er al generaties mee bezig en ze nemen hun tijd.
Eerlijk gezegd zie ik geen verschil tussen de situatie 10 jaar geleden en nu..Maar daar moet ik bijzeggen dat ik de achterkant niet gezien heb.Binnen is het grootste Indianen museum in de usa en ik merk al vrij snel dat dit een goede keuze is geweest om te bezoeken.
Er worden zeer veel foto's gemaakt en ik zie echt geintresseerde gezichten.
Paul is hier ook voor het eerst want 10 jaar geleden lag hij met voedselvergiftiging op bed.
Net als we beslissen om weer een deurtje verder te gaan wordt er omgeroepen dat er over 10 minuten een demonstratie is van de traditionele dansen van de lokale Indianen stam.
Dat willen we nog wel even zien en idd.. we krijgen hele mooie uitleg over de dansen, de kleding en de geschiedenis van een afstammeling van de originele lokale stam.... Erg mooi om nog even mee te pakken.

Na een kwartiertje besluiten we om weer op weg te gaan want we hebben nog een stukje natuurpark te rijden en dat willen Paul en ik liever niet in het donker doen.

Dus we rijden door naar Custer en Custerstate park.
Op de achterbank begint de spanning te stijgen.. WE GAAN BIZONS ZIEN!!!!!.
Na elke bocht hoor ik de spanning en daarna teleurstelling als er geen enkele bizon te zien is...
Tja het zijn en blijven wilde loslopende dieren.. Grote kans dat we ze een ander dag nog wel gaan zien.

Als we helemaal gesloopt maar voldaan weer aankomen in Rapid City gaan we even boodschappen doen bij de Walmart en in de winkel beslissen we dat we een avondje lekker thuis blijven eten..
Magnetron maaltijden!!.. En die zijn in usa in HEEL VEEL soorten te krijgen en 95% is ook verdomd lekker ook nog.
Dus lekker op bed eten we ons eten op.
Na het eten gaan we nog even het dakterras van het hotel op..
Even een drankje doen samen.... en dat is hier boven helemaal geen straf....
Op 10 hoog zitten we bovenop het hoogste gebouw in de omgeving en hebben we een mooi overzicht.
En door de geweldige gasvuur tafels blijven we lekker warm, ondanks dat de temperatuur terugloopt naar een graadje of 13.

Na het drankje is de energie ECHT op...
Ik heb zelfs geen energie meer om een verslag te schrijven dus ik zet de gemaakte foto's allemaal veilig in de cloud en op de tablet en dan duik ik mijn bed in.
Als ik mijn ogen sluit denk ik terug aan deze dag en ik vond hem zeer geslaagd.
Naast mij ligt er al direct 1 te snurken.. En nog geen 15 minuten later val ik zelf ook in slaap.. en dat is voor mij ZEER uitzonderlijk.

See yea..

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Evert Nieuwenhuis:
    19 september 2018
    Tien jaar geleden heb ik nog zo gezecht als ik terug kom moeten jullie klaar zijn met dat beeld, maar ja het blijven indianen ze luisteren toch niet.