RC-Buffalo

20 september 2018 - Buffalo, Wyoming, Verenigde Staten

Morghu peeps...Daar zijn we weer..
Gisteravond zijn Paul en ik nog even snel naar de parkeergarage gelopen om wat flesjes water op te halen en toen konden we nog net even wat foto's maken van de openbare wijk-plein.. met een schitterend fontein spel.. gratis voor iedereen en niemand die de boel sloopt.
Zouden ze in NL eens moeten doen zoiets... 2 weken later is alles alweer gesloopt of vol gekladderd...

Vandaag is het tijd om Rapid city achter ons te laten en door te reizen richting Yellowstone park.
Maar dat is nogal een afstand dus we doen dat in 3 delen.
Vandaag deel 1.. Rapid city naar Buffalo.

Als Paul vanmorgen even bij zijn ouders gaat kijken blijkt dat de vermoeidheid zijn 1e slachtoffer heeft gevonden.
Verkoudheid!!!.. Ojeee....
Ik duik meteen in de planning van vandaag en bekijk het weerbericht.
Regen en laag hangende mist/bewolking in de bergen.
Dus ik besluit om de route van vandaag aan te passen.
We vergeten even de bergwegen en nemen de snelweg en doorgaande wegen..
Op deze manier kunnen we toch alles zien wat we wilden zien, en tegelijk zijn we een paar uur eerder bij het hotel in Buffalo.
Daarbij heeft het niet veel nut om de bergen in te gaan want als het zo mistig is hebben we toch geen vergezichten.
En eerlijk gezegd.. zijn we allemaal wel toe aan een nacht van meer dan 8 uurtjes slaap.

We vertrekken dus uit Rapid city en rijden naar Deadwood.. Een oud mijn-stadje wat tegenwoordig ,wederom, een casino stadje is.
Het meest bijzondere aan dit stadje is dat Buffalo Bill hickok (of zoiets) hier begraven ligt mijn zijn Calamity Jane.
Net als 10 jaar geleden zeggen die namen mij vrij weinig en puur omdat ik me heb ingelezen in de vakantie ken ik ze.
Maar , net als mijn eigen ouders, weten mijn schoonouders precies wie ze waren dus vanzelf sprekend gaan we ook nu even bij de begraafplaats kijken.

Daarna rijden we een rondje door de mainstreet van Deadwood zelf en jeetje.. wat is hier veel veranderd in 10 jaar zeg.
10 jaar geleden was elke etalage een casino.. een broodje of een kop koffie was er niet te krijgen want elke beschikbare ruimte met tafeltjes werd omgebouwd tot casino..
Nu is dat veranderd.. er zijn snuisterij winkeltjes, diverse lunch zaakjes en koffie corners..
Leuk stadje geworden nu!!!

Daarna rijden we door naar Devil's tower... hier is niet zo veel te doen behalve een foto maken van de tower zelf en we eten onze meegenomen broodjes op, op de parkeerplaats van het winkeltje..

Als we ons eten op hebben is het tijd geworden om weer de snelweg op te zoeken en direct naar het hotel te rijden.
Een kleine 2 uurtjes.
Het is een stille rit, achterin worden pauze slaapjes gedaan, en voorin zitten Paul en ik voornamelijk een beetje rond te koekeloeren en praten over de natuur hier, de mooie huizen die we tegenkomen, de manier van leven hier, en over de regen die naar beneden komt donderen.

Een kwartiertje voordat we aankomen bij het hotel is iedereen weer wakker en zodra we ingecheckt zijn nemen we eerst maar eens een kop koffie of ander drinken.. Daarna hebben Paul en ik zin om een milkshake te halen bij de Mac Donalds en meteen even te kijken hoe het stadje in 10 jaar veranderd is.
Ook hier is veel veranderd..10 jaar geleden lag er een groot stuk zand voor ons toenmalig hotel en zat er alleen een pizzahut. Het stuk zand voor het hotel is nu veranderd in een modern tankstation en een mc Donalds en er zijn meerdere restaurants bij gekomen..
Leuk om die veranderingen te zien.We rijden weer terug naar het hotel om de milkshake op te drinken en wat te relaxen tot we gaan eten.

En dan gebeurd er iets, wat mij nog nooit gelukt is... ik lig op bed wat foto's te bekijken en ik ben gewoonweg in slaap gevallen!!
OVERDAG!!!! WAUW... dat is me al jaren niet meer gelukt om overdag even de oogjes dicht te doen.

Maar tis niet meer dan 10 minuten geweest voordat Paul me wakker maakt dat we naar de Pizzahut gaan om te eten.
We nemen alle 4 een meatlovers pizza... oo die zijn zo lekker!!

Als we uitgegeten zijn en weer terug komen in het hotel is het een uurtje of 21...
Ik ga even douchen, en dan ga ik deze verslagen maken en ik moet nog even de route voor morgen doornemen...
Mijn planning is om 22 uur te slapen.. en ik vermoed dat ik daar absoluut geen moeite mee zal hebben.

Na 1 lange nacht slapen zullen we ons allemaal weer een heel stuk energieker voelen... En dat is dan wel zo fijn aan dit soort tussen hotelletjes...

Dus ik zeg.. slaap lekker allemaal en tot snel weer.

GAAAAAAAAP...

1. Bep:
    21 september 2018
    Prachtig geschreven en neem op tijd rust mooie foto's leuke treinreis
  2. Evert Nieuwenhuis:
    21 september 2018
    Ik geniet elke keer weer van jou reis verslag, het is net of ik er zelf ook ben.
    Jammer van het regenachtig weer, maar dat mag de pret niet bederven.
    Volgens mij zijn jullie nu dicht bij het beroemde café van Bep en Paul !! Dirty Anne !!! Met de aangebrande koffie.
    Stuur wel even een foto die ik opgezocht heb.
    Beterschap voor degene en nog veel plezier samen .
  3. Sandra:
    21 september 2018
    Ziet er allemaal voortreffelijk uit. Mooie foto's. Ik ben weer bij nu.