Jackson-Salt lake city

28 september 2018 - Salt Lake City, Utah, Verenigde Staten

Morghuuu mensen( brakke stem)
Wat een heerlijke nacht was dat, leuk samen de ene na de andere film kijken tot diep in de nacht...

Helaas denken we daar smorgens vroeg toch anders over als we rond 9 uur wakker worden, snel ontbijten en de zooi moeten inpakken..
Wat balen we ervan dat we niet een nachtje langer hier zitten..maar ja.. dan hadden we deze condo upgrade waarschijnlijk ook niet gekregen.

Als ik bij het hotel zelf naar binnen loop om uit te checken zitten J&K in de lobby te wachten. Bij het uitchecken vraag ik bewust om een kopie van de rekening en idd.. er staat maar $37 resort fee op.

Bij grote hotels/resorts betaal je ter plaatste vaak nog een resort fee wat niet in de kamer prijs inbegrepen is. Hiervoor ligt er dan een krantje in de lobby, kortingsbonnen, gratis flesje water, gebruik zwembad en fitness etc.
Las vegas is daar het ergste is.. de resort fee is daar vaak 3 keer zo hoog als de kamerprijs en die mag je dan bij het uitchecken nog even betalen.. altijd iets om rekening mee te houden dus.

Terug bij de auto hebben 2 personen van ziektebeeld gewisseld.. Karen heeft 1.5 dag rust gepakt in west yellowstone en haar verkoudheid redelijk kunnen onderdrukken, maar nu is Jan de pineut.. Gelukkig is het 1 dagje rijden en dan kan ook hij een dagje rusten omdat we 2 nachten in Salt lake city slapen...

Maar… voor het zover is, is het tijd om afscheid te nemen van onze Rocky Mountains rondreis.. Vanaf hier is het eigenlijk gewoon gas erop en naar Las Vegas..met wat tussen stops om de rijdagen niet te lang te maken.

Uiteraard gaan we eerst weer even lunch broodjes halen voor vandaag en jaaaaa dan zie ik van een afstand in de winkel ineens wat kerstpullen staan... En knappe jonge als je mij daarbij weg houd. haha..
Dat is zo gaaf aan USA.. ze starten hier lekker vroeg met Halloween en kerst...
I LOVE IT... zo veel gave Halloween spullen en het schap daarnaast wordt al klaar gemaakt voor de kerst..
Maar goed.. we moeten verder..

Het is een lange rijdag vandaag dus ik had al een route uitgezocht om flink door te kunnen rijden maar niet een saai stuk snelweg
Wat ik echter niet wist, is dat deze route de mooiste, indrukwekkendste, en meest uitbundige herfstkleuren zou laten zien die we deze hele reis tegen komen.
Waarschijnlijk omdat we steeds verder de herfst in komen en de kleuren steeds uitbundiger worden maar djees...
Na elke bocht die we nemen zijn we verbaast over wat we zien en stoppen we om foto's te maken.
Wat een snelle route had moeten zijn wordt op deze manier toch een hele lange dag rijden maar Paul en ik zijn het erover eens.
Deze route hadden we NOOIT willen missen..
Op de achterbank begint de verkoudheid de laatste energie op te slokken dus het laatste stuk rijden we toch maar via de snelweg.
En zo komen we aan bij Salt Lake City.
Wat een grote stad!!!.. En dat is nou zo mooi aan deze reis samenstelling.
Natuur, bergen, heide, steden.... we komen echt van alles tegen.
In 1e instantie had ik niet in de gaten dat we hier 2 nachten zouden slapen en vroeg ik me af hoe we in godsnaam zoveel tijd hier moeten doorbrengen..

De komende 2 nachten slapen we dus in Salt Lake City... Kan Jan lekker bijslapen en zo snel mogelijk weer gezond worden.
We eten vanavond aan de overkant van de weg, bij Denny's.. genoeg keuze en vrij goed eten.

En dan duiken we het bed in.. We hebben nog heeeeel wat uurtjes slaap in te halen.
En daar ga ik NU mee beginnen..

Slaap lekker..

1. Willy:
    30 september 2018
    Leuke foto's en verhalen. mag nog heel wat inhalen van je blog. helaas hebben wij deze week hele andere dagen. Dus achter de computer word even snel. Wat ik tot zover zie een mooie reis allemaal. Ondanks de verkoudheid een fijne reis.
  2. Evert Nieuwenhuis:
    30 september 2018
    Slaap maar goed uit, want veronderstel dat je jackpot wint dan denk je dat je nog droomt. En voor Jan ik hoop dat je weer gauw fit bent dan kun je de laatste dagen ook nog genieten.