Dagje Wall en koffie voor 5 dollarcent

18 september 2018 - Rapid City, South Dakota, Verenigde Staten

Morgen peeps..
Vandaag hebben we een dagtochtje naar Wall op het programma staan..

We starten door eerst naar de Badlands te rijden.. dat is een ritje van ongeveer 1,5 uur.
Eenmaal daar aangekomen kijken we onze ogen uit naar alweer een nieuw landschap..
Hoe is het toch mogelijk dat je in enkele dagen zoveel verschillende soorten landschappen kunt bekijken.

De Badlands danken hun naam aan de Indianen die dit gebied bestempelden als LAND BAD ( slecht land)
Omdat er geen doorkomen aan is met paard en wagen.
Dit is door de tijd heen veranderd naar Badlands wat beter in de mond ligt.

De temperatuur begint wat te dalen en de zon verdwijnt wat meer achter vriendelijke wolkjes..De perfecte condities eigenlijk.
Lekker warm maar niet bloedje heet..
Als we een paar mooie foto's hebben weten te scoren in de Badlands is het tijd om door de rijden naar Wall.
Net als we het Badlands park uitrijden staat daar de 1e bizon van deze reis op ons te wachten in een veldje naast de weg.
Uiteraard moeten we die ook even op de foto zetten.
En dan rijden we door naar Wall-drug.

In een ver verleden is een lokale kruidenier hier begonnen met het uitdelen van gratis ijswater aan de langs rijdende cowboys en Indianen
om zo wat meer bezoekers te krijgen.. dat liep zo goed dat er daarna koffie voor slechts 5 dollarcent per kop aangeboden werd.
En nu... in 2018 is er nog steeds gratis ijswater te krijgen en koffie voor 5 dollarcent.
Uiteraard heeft de tijd hier niet stil gestaan dus is het nu een verzameling van allemaal kleine winkeltjes.
Van leren zadels, laarzen en geweerholsters tot donuts, onderzetters en sieraden.. hier is van alles te vinden.

Als we hier uitgeshopt zijn is het tijd om weer de auto in de duiken en via de snelweg terug te rijden naar Rapid City.
Zodra we aankomen in Rapid City gaan we nog even een aantal winkels opzoeken en besluiten we om maar direct te gaan eten bij Longhorn steakhouse.
Tja tja... Onze bekende Texas roadhouse is toch 20 keer beter.
Enige wat erg leuk is aan deze Longhorn is dat de serveerster mij herkend.. nee niet van 10 jaar geleden... maar van de Christmas shop waar we een dag geleden zijn geweest.
Ze heeft dus, net als vele andere Amerikanen, een dubbele baan.
Ze is helemaal blij ons te zien en is gezellig met ons aan het kletsen.

En dan is het toch echt weer tijd om terug te gaan naar het hotel.
Helaas kom ik net 10 minuten te laat op de kamer terug om het optreden van Glennis Grace te zien tijdens Americas Got Talent.
Maar lang leven youtube.

Paul en ik nemen de dag van morgen nog even door en besluiten om wat kleine aanpassingen te doen.
Morgen is de suprise dag voor mijn schoonouders.. ze hebben geen idee wat de planning is..

Na een frisse douche is het voor mij nog even tijd om het verslag van de dag ervoor verder te typen en de foto;s te organiseren en dan is het bijna onmogelijk geworden om de ogen open te houden.

Gelukkig slaap ik elke nacht een paar minuten langer maar het is toch echt beter om savonds wat eerder te gaan slapen hahaha.

Nadat alle foto's geupload zijn en van datum voorzien is het slechts een kwestie van minuten voordat ik in dromen land ben.

Truste mensen..

1. Evert Nieuwenhuis:
    20 september 2018
    Wederom geweldige foto's , vooral Door het zonnige weer worden de foto's veel mooier.
  2. Bep:
    20 september 2018
    Mooie foto's nog geen ratelsnake gezien