Cheyenne- Rapid City

16 september 2018 - Fort Laramie, Verenigde Staten

Pffffff.... goeie morghuuuuu... gaaaap...

Elke dag slaap ik een uurtje langer.. lekker... nog een week of 4 en ik bij weer helemaal bijgeslapen hahaha.
Maar daar is geen tijd voor.. we gaan door naar Rapid City.
En dat betekend een lange LANGE dag.

We starten met een uurtje of 2 rijden richting Fort Laramie..
Deze legendarische lokatie hebben we 10 jaar geleden per toeval ontdekt toen mijn vader er een brochure van had zien liggen.
En bij Pauls ouders was dit een zeer bekende naam... Het zegt Paul en mij helemaal niks maar het blijft toch erg bijzonder om te zien.
Ondanks dat het BLOED heet is hier hebben we toch alles goed kunnen bekijken en te merken aan de reacties op de achterbank was het een geslaagd bezoekje..

En dan begint het lange saaie stuk van vandaag.. Dat stuk hebben we zeker onthouden van de vorige keer.
De eerste 1,5 uur kijk je je ogen uit naar al die mooie prairie vlakten, na 2 uur begin je je af te vragen of er nog een einde aan komt.
Na 3 uur heb je het idee dat je dezelfde heuvel al wel 20 keer gezien hebt.. en na 3,5 uur vraag je je af of je uberhaupt nog wel op dezelfde planeet bent.
En dan kom je op een spitsing van wegen waar een mooie toiletgebouw staat, mooie picknick huisjes met bbq die je gratis mag gebruiken en mooi aangelegde tuintjes...Zo ineens.. in de middel of no where..
Hier gaan we even een bak koffie nemen en een muffin, even weer wakker worden om daarna nog weer een uurtje prairie rijden voordat we aankomen in Rapid city.. het stadje van "the postbode"
( 10 jaar geleden vroeg mijn moeder aan een langslopende postbezorger: Are you the postbode? Where is de postoffice?
En sinds dat moment herinneren wij ons Rapid City als.. The postbode city.

We zitten in een mega mooi hotel in hartje centrum en tegelijk met ons komen er ook nog eens 2 busladingen reizigers aan...Dus dat is even een gedrang bij de liften maar we hebben het gered...
We hebben kamers op de 7e verdieping dus kijken mooi uit over de stad.
Maar er zou ook nog een heel mooi dakterras zijn waar we later deze week nog wel een keer gaan kijken.

We zitten hier een paar nachten dus wij gaan ons wel vermaken.

Nadat we ergens zijn gaan eten is het al snel weer tijd om het bedje op te gaan zoeken.

Slaap lekker en tot de volgende keer, als we als een serieuze toerist een hele dag bezienswaardigheden gaan bezoeken.

1. Evert Nieuwenhuis:
    18 september 2018
    Die arme man heeft gedacht dat wij van Mars kwamen, zal wel gelijk met pensioen zijn gegaan.