Lelystad-Houston-Denver

12 september 2018 - Houston, Texas, Verenigde Staten

Na veel voorbereidingen, vergaderingen, lezen en schrijven is het dan eindelijk zover..

23 dagen naar de usa voor een rondreis door de Rocky Mountains en afgesloten door 4 dagen Las Vegas.

Precies 10 jaar geleden heb ik deze reis een keer eerder gedaan maar toen met mijn eigen ouders en broer.
En nu doen Paul en ik hem met mijn schoonouders.

Maar, zoals elke reis begint het toch echt met het wakker worden van de wekker.
Ik ga meteen broodjes smeren voor het geval het vliegtuig voer niet bevalt en Paul die gaat alvast zijn ouders ophalen van huis.

Klokslag 7 uur staat de taxibus van Exclusive Taxi, Almere voor de deur..inladen en wegwezen.

Op schiphol loopt alles eigenlijk vrij soepeltjes. De boardingpassen had ik thuis al uitgeprint, behalve die van Paul, die deed het niet.
En de security verliep ook wel soepeltjes.
Voor mensen die ook wel eens vliegen, probeer eens een rugzak mee te nemen ipv die handbagage trolleys.
Met een rugzak ben je super snel door de security heen want je hoeft alleen je zakken leeg te halen, samen met je rugzak op de band te doen en door de scanner heen te lopen en klaar ben je... Niks geen gedoe met alles uit je tassen halen.. heerlijk.
Meestal proberen wij dat ook zo te doen zodat ik er sneller doorheen ben en dan klaar kan staan om te assisteren bij eventuele problemen.

Na een kop koffie en een crossaintje is het tijd om naar de gate te gaan en in te stappen.. wederom behalve Paul.
Op zijn boardingpas stonden 4 sjes..SSSS.. en dan krijg je dus aan de gate nogmaals een volledige controle op sporen van drugs of andere verboden middelen.
Ik had het niet zien staan op zijn boardingpas maar ik kende het verhaal van de 4sjes wel..

Dan het vliegtuig in.. meestal probeer ik zitplaatsen te krijgen op de achterste rijen, dan kun je de hele weg lekker de stoel achterover laten staan. Nu hadden we nog iets meer geluk want het vliegtuig was niet helemaal vol, waardoor er dus 1 stoel in de rij vrij bleef.
EN DAT IS LEKKER JHO!!!! De hele weg gewoon lekker ruimte hebben om te kunnen zitten.. heerlijk.
Die vlucht verliep dan ook erg lekker...

En dan komen we in Houston aan... Gelukkig niet 1,5 dagen later want dan hadden we problemen gekregen door orkaan Florence die flink het vliegverkeer in de war schopt... Enige wat wij ervan merkte was dat we wat meer turbulentie hadden.

Tja en dan het irritante stukje.. De douane.. pffff dat is altijd zoiets waardeloos, elke keer weer.
Stel je voor.. een ruimte zo groot als een voetbalveld... allemaal slingerende padjes zoals in een Efteling attractie.
En dan in het midden staat een stuk of 40 van die glazen hokjes met douane poppetjes erin waar je dan moet je paspoort langs moet, wat vragen moet beantwoorden, je digitaal je vingerafdruk en foto moet achterlaten..
En nog nooit, in die 12 jaar dat ik al naar de USA ga heb ik meegemaakt dat al die hokjes in gebruik zijn.,
Hier dus ook niet.. van de 40 hokjes waren er hoogstens 10 in gebruik.
En dan heb je ook nog van de ouderwetse oude douane mannekes erin zitten die niet willen hebben dat stellen tegelijk voor hun hokje komen staan.. nee.. iedereen 1 voor 1.... al met al duurde het toch vrij lang en daardoor hebben we nog maar 25 minuten de tijd om onze volgende vlucht te halen.

Tot overmaat van ramp moeten we wederom door een security controle heen waardoor we nog meer in tijdnood komen.
Als we ook daardoorheen zijn is het snel in het treintje naar de andere terminal en hopen dat we nog op tijd zijn.
Over 5 minuten sluit de gate!!!

Ik ben zelf vast vooruit gelopen, voordeel van lange benen. In de hoop dat ALS ze net willen sluiten of ze dan nog 1 minuut kunnen wachten op de anderen.
Maar gelukkig.. pffffffffff de laatste 8 mensen lopen net het vliegtuig in dus wij kunnen nog net aansluiten alsof er niks aan de hand is.
DAMND... 2 uur overstaptijd is in dit geval toch echt wel krapjes..
Volgende keer even doorgeven aan American Vacations dat we minimaal 2,5 uur willen..

Maar.. we zijn onderweg naar Denver, in een sardineblikje... ik kan mijn kont niet keren, mijn handbagage staat tussen mijn voeten want alle bakken zijn vol, Paul zit klem tussen mij en aan Amerikaan... Binnenlandse vluchten zijn een ramp..
In Nederland hebben varkens in veevervoer meer ruimte!!.

Als we dan eindelijk in Denver aankomen is het een kwestie van de huurauto ophalen, snel boodschappen doen, naar het hotel en slapen.
Dat huurauto verhaal zou heel snel moeten gaan want ik had thuis al ingecheckt, dus kwestie van een auto uitkiezen, naar de poort rijden, wat pasjes laten zien en wegwezen... 10 minuten maximaal..
Nou nee dus.. In onze huur auto werkte de achterventilatie niet.. en als je 23 dagen achter in een auto zit is het toch wel lekker als je daar ook ventilatie hebt.. Dus.. toch besloten er iets van te zeggen, Fernando word opgeroepen en zou komen kijken anders konden we een andere auto uitzoeken...
10 minuten later, niemand geweest, opnieuw opgeroepen.... 10 minuten later... weer niemand geweest... weer opgeroepen.... 10 minuten later.. Edwin verliest het geduld dus ik pak de papieren en pasjes, loop naar binnen zie daar een medewerker op de stoel zitten boekje te lezen en ik kijk hem kwaad aan...

ARE YOU Fernando???
Hm yes sir I am... Can I help you???
Ja.. we staan al een half uur op je te wachten, je collega heeft je paar keer opgeroepen en je zit hier gewoon te niksen...Loop maar even mee (wijzend met mijn vingertje en uiteraard wel in het Engels.
Fernando eerst shago maar toen ik naar onze auto wees zei die... OJA.. sorry helemaal vergeten... ik zou komen kijken.
Hij duikt in de auto.. draait aan wat knopjes en TADAAAA opgelost..
GVD staan we daar nou zo lang op te wachten sukkel!!!.

Ok.. instappen en plank gas weg wezen hier, op naar de Walmart( mega supermarkt) waar we onze rondreis dingen kopen.
Koelbox, waterkoker, thermosfles, bekers, etc etc.. dingen die we 23 dagen gebruiken en daarna weg pleuren.

Paul en ik zetten mijn schoonouders af bij de Walmart en dan rijden we snel even 5 km verder.. Daar woont een online kennis van me die al enkele weken wat spullen voor mij heeft klaar liggen.
Verlichtingscomputers en wat andere producten voor mijn kerstverlichting shows...
Dan snel weer terug naar de Walmart en eindelijk hebben we even een rustpuntje..

We zijn inmiddels al 21 uur onderweg en dan is even relaxt rondlopen in de Walmart wel even een rustpuntje.
Naast de Walmart zit een Mc Donalds.. dus daar ook maar even snel wat te eten gehaald en dan EINDELIJK kunnen we naar ons hotel...
OOOOO heerlijk.

Aangekomen bij het Radisson hotel krijgen we te horen dat ze vol zitten.. Ondanks dat onze kamers gereserveerd EN al 100% betaald zijn hebben ze toch gewoon onze kamers weggegeven want er was niet doorgegeven dat we laat op de avond pas zouden komen.
Onzin natuurlijk.. ze hadden hun geld al binnen maar wilden gewoon 2 keer vangen voor dezelfde kamer.

Maar... ik ben te moe en shago en ik ben bang als ik nu laat merken hoe ik erover denk, dat ik de rest van de vakantie buiten slaap.
Dus ok.. we accepteren wel dat we naar een zusterhotel van hun gaan.. 5 km verderop en daardoor echt HEEL dicht bij het hotel waar we 10 jaar geleden sliepen.. We kijken uit op hetzelfde kermisterrein ( mijn ouders, broer weten wel wat ik bedoel)

Het is zeker geen nieuw hotel, en normaal gesproken zouden we dit ook niet zomaar accepteren..
Maar dat zou betekenen dat we eerst naar ons contactpersoon in NL moeten bellen, die dan weer van alles moet gaan regelen, waardoor we pas over een uurtje of 4 een nieuw hotel hebben.
En we zitten hier toch maar 1 nachtje dus we accepteren het, ploffen de spullen naar binnen en nog geen half uur later liggen we in bed.
COMPLEET gesloopt... damnd.. ben duidelijk geen 20 meer merk ik hahaha.

Uiteraard ben ik na 2,5 uurtjes slapen alweer wakker maar dat heb ik altijd...
Paul is 2 uurtjes later ook wakker... 5.30 uur... ja echt niet he!!!
Dus we besluiten alle 2 om een aspro te nemen ( helpt altijd goed na een vliegreis tegen verkoudheden etc)
En we duiken beide weer het bed in.
En dan is het uurtje of 8 als we weer wakker worden en onze 2e dag kan beginnen.

1. Evert Nieuwenhuis:
    14 september 2018
    Nou zo te horen geen goed begin voor jullie, maar eind goed al goed zullen we maar zeggen. Ik kan me dat hotel nog wel herinneren, zit ook een groot stadion tegenover. In de Rocky's kom je wel tot rust, veel plezier allemaal.
  2. Sandra:
    15 september 2018
    Haha, dat beloofd nog wat voor de rest van de vakantie....
  3. Rick:
    18 september 2018
    Gvd, altijd weer die Fernando. Luie donder.