Denver-Estespark

14 september 2018 - Estes Park, Colorado, Verenigde Staten

Zoals aangegeven worden we weer veel te vroeg wakker vandaag... maar dat is eigenlijk altijd de 1e dag. Je lichaam zit nog in de NL tijd en heeft even nodig om aan te passen.

Een beetje brak en gammelig sjokken we naar het ontbijt gedeelte.Dat is allemaal prima voor elkaar.. en direct na het ontbijt zijn we allemaal al weer een stuk frisser.
We checken uit, proppen zo goed als kan alles in de auto en dan gaan we op weg.

Op een 10 minuten rijden ligt een andere Walmart, en een Ross en een Bestbuy.
Ross is een opkoop winkel keten.. die kopen door heel de usa overjarige producten op en verkopen die dan voor spotprijzen.
Kleding die normaal $120 is verkopen ze hier voor nog geen $20..
Je snapt wel dat dit onze favoriete winkel is.. je moet geluk hebben dat er iets voor je tussen hangt maar wij slagen altijd wel met iets te vinden.Paul en zijn vader kopen maar meteen een nieuwe koffer erbij.
Die van Paul rolt voor geen meter meer en die van mijn schoonvader is het handvat van gebroken tijdens de bagageafhandeling met vliegen.

Daarna gaan we door naar Bestbuy... zeg maar de Mediamarkt..
Er is een nieuw horloge op de markt van Samsung waar Paul en ik wel interesse in hebben maar die verkoopt zo goed dat hij vrijwel nergens meer is te krijgen.
Maar we worden goed geholpen en als alles goed gaat kom ik hier later in de verslagen nog wel een keertje op terug.

En dan nog even naar de Walmart om nog wat dingetjes te halen.

Terug gekomen bij de auto moeten we toch even kijken hoe we in godsnaam alles meekrijgen... Maar.. het is maar tijdelijk.
We gaan nu onderweg naar een HELE bijzonder slaapplek en daar slapen we 2 nachten dus tijd genoeg om alles even om te pakken.

En dan is het tijd om Denver achter ons te laten en richting Boulder te rijden.
Paul en ik hebben beide het gevoel dat we de naam Boulder ergens van kennen maar we hebben geen flauw idee waarvan.
Dus we zijn toch nieuwsgierig en , omdat we geen al te lange rijdag hebben, rijden we die kant op.

Aangekomen in Boulder parkeren we de auto en gaan we even car-lunchen met de in de Walmart gekochte broodjes.
En daarna doen we een klein rondje door het historic centrum van Boulder.
Heel mooi plaatsje.. veel leuke kleine winkeltjes, enorm veel studenten, mooi aangelegd wandelaarsgebied en hele mooie huizen.
Maar het is wel bloedje heet..alweer...
Je zou denken dat hier de herfst allang bezig moet zijn maar niks is minder waar..
De temperaturen liggen hier al een tijdje rond de 32 graden overdag, wat vrij uitzonderlijk is voor deze tijd van het jaar.

Gelukkig hadden Paul en ik een paar dagen geleden al het weerbericht in de gaten gehouden en de helft van de dikke winterkleding omgewisseld voor zomerse korte broeken, shirts en teenslippers.
En ach... we komen nog wel meer Ross winkels tegen onderweg... nieuwe kleding is zo gekocht hahaha.

Zo wandelen we een beetje rond en duiken we een winkeltje in waar we onze reismascotte halen.
Voor de mensen die ons al langer volgen, wij kopen elke reis iets van een knuffeldiertje wat met de omgeving te maken heeft.
Dit keer hebben we een leuke kleine bizon gevonden.. Perfect voor op het dashboard.

Als we het centrum een beetje bekeken hebben is het toch wel tijd om weer naar de auto toe te gaan, we moeten nog een kleine 1,5 uur rijden naar onze volgende slaapplaats en daar willen we lekker op tijd aankomen want als ik mijn voorbereiding goed gedaan heb, dan hebben we hier even een heel mooi momentje rust.

Onderweg maken we nog even een paar stops om wat foto's te maken en kan Paul zijn zojuist gekochte 360 camera uitproberen.
Op de achterbank hoor ik geregeld.. OOOO AAAA OOO kijk daar wat mooi!!! Wauw..

Via een leuke slingerende bergweg komen we aan bij Estespark en uiteraard maken we hier even een fototje.
En dan rijden we door naar Estespark Condos... Nou.. de foto's zeggen wel genoeg denk ik.
ZO MOOI hier!!!!!.. een 4 persoons huisje op de 1e verdieping, uitkijkend over een kabbelend beekje en de mooie berghelling.
Tijdens het inchecken krijgen we duidelijke uitleg hoe we ons hier dienen te gedragen en wat de regels zijn met betrekken tot de beren.
Ja inderdaad.. beren.... dit is een open gebied en het is compleet normaal als er hier in de vroege ochtend of late avond een beer langs komt wandelen op zoek naar eten.
Zeker in deze periode als de beren zich gaan voorbereiden op de winterslaap en ze nu dichter bij de mens durven te komen om voedsel te krijgen.
Alles moet uit de auto gehaald worden en in het huisje bewaard worden, zelfs handcreme, zeepjes of lotions.
Nou dat doen we dan maar even, in ons geval was het toch al de bedoeling want we moeten al onze bagage re-organiseren.

En ja.. dan is het gewoon even tijd om te genieten... gewoon GE-NIET-EN... op een stoeltje hangen, aan het kabbelende watertje en het mooie weer.

Later op de middag gaat Paul met zijn ouders nog even naar de plaatselijke supermarkt om wat vers spul te halen en in die tijd zit ik heeeerlijk mijn 1e verslagje weg te typen.

We besluiten om een lekkere simpele hotdog klaar te maken als avondeten, ik ga de route voor morgen voorbereiden, en dan is het heel snel gedaan met de energie, we genieten nog eventjes van de, inmiddels koude, avondlucht en duiken we ons bedje in.

Tot morgen.

1. Willy:
    16 september 2018
    Allemaal een mooie vakantie. Mooie foto's wel veel dennenbos. We gaan weer genieten van het reisverslag en de mooie foto's jullie genieten en wij ook. groetjes.