VIVA LAS VEGAS

2 oktober 2018 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Zaterdag 1 oktober..

We pakken de draad weer op...
Vanmorgen zijn we vanuit Hurricane vertrokken richting Las Vegas..
Het is slechts een 2,5 uur rijden dus we hebben alle tijd..

Gisterenavond heb ik onze kamers alvast ingecheckt van het Excalibur hotel in Vegas.
Dat kan tegenwoordig ook mobiel zodat je niet tussen die 1000den anderen hoeft te staan wachten.

Aangekomen in Vegas splitsen we de groep op..
Paul en Jan, Edwin en Karen.
Laatstegenoemde worden gedropt bij een mega groot outlet centrum in Vegas en Paul en Jan rijden naar het Shelby museum.
Een autogarage/winkel/museum voor een bepaald type auto waar ik jullie verder niet mee zal lastig vallen.

Na een uurtje of 1,5 komen we weer bij elkaar, lopen we wat winkeltjes door en is het alweer tijd om naar ons hotel te gaan.
Het is BLOEDJE heet vergeleken met afgelopen dagen en de zon die brand echt snoeihard..

Via de mobiele app krijg ik een bericht dat de kamers klaar zijn om in te checken..
J&K zitten op de 2e verdieping en Paul en ik op de 1e... hmmm ok.. moet dan maar...

Bij binnenkomst in het hotel blijkt het automatische incheck systeem niet te werken..we krijgen onze kamersleutels dus niet en moeten in de rij aansluiten.
GELUKKIG!!!!! voor ons zijn we al wel ingecheckt dus wij mogen bij de service balie terecht en niet bij de incheck balie.. scheelt ons ruim 1,5 uur in de rij staan.

Jan krijgt de sleutel van hun kamer en ik ben zo stom om mijn portemonee in de auto te laten liggen dus ik kan later nog een keertje terug komen met de creditcard voordat ik onze sleutels krijg.
Maar dat is niet erg.. zolang J&K maar vast een sleutel hebben, dan kunnen die vast uitpuffen en in de airco lucht hangen want deze hele snelle overgang van frisse lucht vanmorgen, naar hete lucht nu heeft duidelijk effect..
Dus.. snel de kamer in en eerst even bijkomen.

Als Paul en ik onze sleutels later ophalen zegt de dame achter de balie dat ze ons een andere kamer heeft gegeven.. ipv de 1e verdieping zitten we nu op de 23e.. Enjoy the view... zei ze met een glimlach..
En ja.. een uitzicht hebben we zeker.. mooi hoor!!
Op de kamer bedenk ik me ineens dat ik ingelogd was met mijn M-life account.
Dat is een casino pasje welke Paul en ik 3 jaar geleden aangeschaft hebben om mee in de casinos te kunnen betalen.
En daarmee word je automatisch lid van de M-LIFE groep>
M staat voor MGM.. en dat is de grootste casino groep hier.. MGM bezit omgeveer 45% van alle hotels en casinos.
Als als dank dat je lid van hun bent krijg je soms cadeautjes of gratis upgrades etc etc.
Hoe meer je gokt hoe meer je krijgt, en de echte gokkers die krijgen soms gewoon een week gratis hotel aangeboden.
Maar dat zou ons nooit gebeuren. Wij zijn al blij met een gratis upgrade naar een hogere kamer.

Later komen Jan en Karen ook even boven kijken en dan blijkt dat hun een jaar of 23 geleden ongeveer dezelfde hoogte hebben gezeten.
Toen was er nog een zandparkeerplaats voor de deur en moest iedereen binnen schuilen als er een zand storm aan kwam.
Hoever hun ook konden kijken was er niks anders te zien dan woestijn..
Nu.. 23 jaar later is de rand van de stad niet eens meer te zien.. zover je kunt kijken zie je lampjes, gebouwen en wegen lopen.
Hoe een stad in 23 jaar zo kan veranderen zeg..

Gokken gaan we vandaag nog niet doen, ook niet over de strip lopen... We gaan eten bij de Cracker Barrel ( die we heel goed kennen vanuit Florida) en daarna is het tijd om de koffer balans op te maken.
Dat betekend bij ons het volgende:
We pleuren alles wat in de koffer moet op bed, leggen de koffers ernaast en dan gaan we dingetje voor dingetje in de koffers doen.
Paul zijn koffers, en ik de mijne.
Na een uurtje of 1,5 hebben we dan alles in de koffers zitten en is het tijd om ze te wegen en spullen onderling te verdelen.
Dit jaar hebben we voor het eerst iets wat we niet vaak meemaken.. we hebben nog een halve koffer over!!!

SHOPPHUUUU!!!!.. Maar.. we besluiten dat we deze koffer voor 4 man gaan gebruiken dus kan iedereen nog wat spulletjes kopen als ze willen.

En dan is het eigenlijk wel een beetje klaar met de verslagen..
Uiteraard gaan we ons nog 1,5 dag vermaken in Vegas maar daarover ga ik geen verslag bij houden.
De laatste dagen post ik zoiezo al veel op facebook dus de bekenden van ons zien wel wat we meemaken.

En het spreekwoord is niet voor niks:  What happens in Vegas, stays in Vegas!!

Hiermee sluit ik dan ook de verslagen Rocky Mountains 2018 af..
Uiteraard komt er nog een mooi groot foto boek en zal ik via facebook de laatste dingetjes delen.

Dank jullie voor het lezen, voor de reacties en voor de leuke berichtjes die ik hier en via facebook heb gekregen.
Erg leuk om te zien dat zoveel vrienden en bekende van me met ons meeleven op onze reizen.

Wat de volgende grote reis gaat worden weten we nog niet..Uiteraard onze jaarlijkse Florida reis en onze Gran Canaria reis maar de volgende rondreis????
Ik heb nog geen idee.. dat zien we over 2 of 3 jaar wel weer.

Eerst deze afmaken en dan nagenieten...

SEE YEA!!!!

Edwin Nieuwenhuis

1. Evert Nieuwenhuis:
    2 oktober 2018
    Het waren mooie verhalen en prachtige foto's